DERS ADI

: REHBERLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 3021 REHBERLİK ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)
Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çağdaş eğitim sürecinde okul rehberlik hizmetlerinin önemini açıklayabilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş eğitim sürecinde okul rehberlik hizmetlerinin önemini açıklayabilecektir.
2   Rehberlik hizmet türlerini açıklayabilir.
3   Okullarda verilen eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik hizmetlerini tartışabilecektir.
4   Eğitimde öğrencileri tanımanın gereğini kavrayabilecektir.
5   Etkili okul rehberlik hizmetleri için gerekli planlamaları ve uygulamaları gerçekleştirebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çağdaş eğitim süreci ve insan yaşamında okulun önemi, Okulda ruh sağlığı, Öğretmen öğrenci ilişkisi, İnsancı öğretmen anlayışı
2 Çağdaş eğitim sürecinde öğrenci kişilik hizmetleri, Psikolojik danışma ve rehberliğin tanıtılması, Eğitimde rehberlik hizmetlerinin önemi
3 Rehberliğin anlamı, amacı, Rehberlik anlayışı, Rehberliğin temel ilkeleri
4 Eğitsel, ve kişisel rehberlik
5 Meslek seçimi ve önemi, Mesleki rehberlik
6 Meslek seçimi ve önemi, Mesleki rehberlik
7 Rehberlik hizmet alanları, Bireyi tanıma hizmetleri, Psikolojik danışma hizmetleri
8 Ara Sınav
9 Bilgi verme hizmetleri, Yerleştirme hizmetleri, İzleme hizmetleri, Oryantasyon hizmetleri, Çevre ve Veli ile ilişkiler v.s.
10 Rehberlik hizmet alanlarının her birine ilişkin öğretmenlerin sorumlulukları, rolleri işlevleri
11 Rehberlik hizmetlerinde yaygın olarak kullanılan bireyi tanıma teknikleri, Testler ve test dışı teknikler
12 Okullarda rehberlik hizmetleri, organizasyonu, görev ve sorumluluklar
13 Okullarda rehberlik hizmetleri, organizasyonu, görev ve sorumluluklar
14 Okul rehberlik programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13334343343
ÖK.23334343343
ÖK.33334343343
ÖK.43334343343
ÖK.53334343343