DERS ADI

: SEÇ.IV ( ZİHİN ENGELLİLERE BEDEN EĞİTİM VE OYUN ÖĞRETİMİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 3016 SEÇ.IV ( ZİHİN ENGELLİLERE BEDEN EĞİTİM VE OYUN ÖĞRETİMİ) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği
Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Gelişimsel yetersizliği olan çocuklar için oyunun önemini açıklayabilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oyunun türlerinin tanımını yapabilecektir
2   Oyun türlerinde kullanılan materyalleri tanımlayabilecektir.
3   Zihin özürlü çocukların genel özelliklerini, zorlandıkları oyun davranışlarını, ve oyun davranışlarına yönelik yapılması gereken öğretimsel uyarlamaları planlayabilecektir.
4   Otizmli çocukların genel özelliklerini, zorlandıkları oyun davranışlarını, ve oyun davranışlarına yönelik yapılması gereken öğretimsel uyarlamaları planlayabilecektir
5   Okulöncesi dönem çocukları için uygun şarkı ve parmak oyunlarını belirleyebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrama.
2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
3 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olm
4 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrama.
5 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olma.
6 Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olma.
7 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahip olma.
8 Ara Sınav
9 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanma.
10 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme; verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme.
11 Öğrenci gereksinimlerine uygun bilimsel strateji, yöntem ve teknikleri uygulama.
12 Öğrenmenin her bir aşaması için öğretim etkinliklerini planlama ve uygulama.
13 İlgili paydaşlarla iş birliği yaparak öğrenci için geçiş planları geliştirme ve uygulama.
14 Güvenli, bütünleştirici, destekleyici ve kültüre duyarlı öğrenme ortamı geliştirme
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Alan Gezisi
Takım/Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Rol Oynama/Dramatize Etme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13443434345
ÖK.23443434345
ÖK.33443434345
ÖK.43443434345
ÖK.53443434345