Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Zihin Engelliler Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
YRD.DOÇENT BURAK KARABEY |
Dersi Alan Birimler |
Zihin Engelliler Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı(KAEEP) nın geliştirilme sürecini, amaçlarını, uygulama şekillerini ve içeriğini tanımlar; KAEEP nin Gelişim Becerileri Envanterini kullanarak gelişim geriliği olan çocuğu tüm gelişim alanlarında değerlendirerek çocuğun bireysel eğitim programını ve öğretimsel materyalleri hazırlar; hazırladığı programı uygular ve çocuğun gelişiminin kaydını tutar; uygulamalarında ailelerle ve ilgili uzmanlarla işbirliği yapar; ailelerin eğitimlerini gerçekleştirir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Pieterse, M., Treolar, R., Cairns, S., Uther, D., & Brar, E. (1996). Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı Kitap Seti (Çeviri). İstanbul: Daktylos.Sucuoğlu, B., Ceber, H., Özenmiş, P. & Kaygusuz, Y. (1998). Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı nın hafif ve ağır derecede gelişimsel geriliği olan bebekler/çocuklar üzerindeki etkisinin incelenmesi. 8. Ulusal Özel Eğitim Kongresi. Edirne: Trakya Üniversitesi. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Örnek olay, Video gösterimi |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|