DERS ADI

: SEÇ. VI (KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN ÇOCUKLUK PROGRAMI)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 4007 SEÇ. VI (KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN ÇOCUKLUK PROGRAMI) SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği
Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı(KAEEP) nın geliştirilme sürecini, amaçlarını, uygulama şekillerini ve içeriğini tanımlar; KAEEP nin Gelişim Becerileri Envanterini kullanarak gelişim geriliği olan çocuğu tüm gelişim alanlarında değerlendirerek çocuğun bireysel eğitim programını ve öğretimsel materyalleri hazırlar; hazırladığı programı uygular ve çocuğun gelişiminin kaydını tutar; uygulamalarında ailelerle ve ilgili uzmanlarla işbirliği yapar; ailelerin eğitimlerini gerçekleştirir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   KAEEP nin geliştirilme sürecini, amaçlarını, uygulama şekillerini ve içeriğini tanımlar.
2   KAEEP nin Gelişim Becerileri Envanterini kullanarak gelişim geriliği olan çocuğu iletişim, büyük kas, küçük kas, alıcı dil ve kişisel-toplumsal beceri alanlarında değerlendirir
3   Değerlendirme sonuçlarına göre çocuğun bireysel eğitim programını hazırlar
4   Hazırladığı programı uygular ve çocuğun izlediği gelişimi kayıt altına alır
5   Öğretim için çocuğun varolan performansı ve seçilmiş olan beceriye uygun öğretimsel materyaller geliştirir ve bunları etkili bir şekilde kullanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Küçük Adımlar Erken Eğitim Programına Giriş
2 Çocuğunuzun Programı
3 Değerlendirme Yapmak
4 Ne Öğretileceğine Karar Vermek
5 Öğretim nasıl yapılacak
6 Çocuğunuzun Programını Ne Zaman, Neden ve Nasıl Değiştirmelisiniz
7 Oynama, Hatırlama, Genişletme
8 Ara Sınav
9 Davranış Sorunları ve Davranış Sorunlarından Kaçınma Yolları
10 İletişim Becerileri
11 Alıcı Dil Becerileri
12 Büyük Kas Becerileri
13 Küçük Kas Becerileri
14 Kişisel-Toplumsal Beceriler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Pieterse, M., Treolar, R., Cairns, S., Uther, D., & Brar, E. (1996). Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı Kitap Seti (Çeviri). İstanbul: Daktylos.Sucuoğlu, B., Ceber, H., Özenmiş, P. & Kaygusuz, Y. (1998). Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı nın hafif ve ağır derecede gelişimsel geriliği olan bebekler/çocuklar üzerindeki etkisinin incelenmesi. 8. Ulusal Özel Eğitim Kongresi. Edirne: Trakya Üniversitesi.
Sucuoğlu, B., Büyüköztürk, Ş., & Bakkaloğlu, H. (2004). Erken eğitim programlarının etkililiğini yordayan faktörlerin belirlenmesi. Özel Eğitimden Yansımalar. Ankara: Kök Yayınevi.
Küçüker, S. (2001). Erken eğitimin gelişimsel geriliği olan çocukların anne-babalarının stres ve depresyon düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Özel Eğitim Dergisi, 3 (1), 1-11.
Küçüker, S., Bakkaloğlu, H., & Sucuoğlu, B. (2001). Erken eğitim programına katılan gelişimsel geriliği olan çocuklar ve anne-babalarının etkileşim davranışlarındaki değişimin incelenmesi. Özel Eğitim Dergisi, 3 (1), 61-71.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Örnek olay, Video gösterimi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12222222222
ÖK.22222222222
ÖK.32222222222
ÖK.42222222222
ÖK.52222222222