DERS ADI

: MODERNDEN POSTMODERNE MODA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5041 MODERNDEN POSTMODERNE MODA SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT CEMAL MEYDAN

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Modernden Postmoderne geçiş sürecinde modanın dönüşüm ritmini ve süreçle ilişkisini içerir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Moda kavramları, ilkeleri, tanımları ile ilgili bilgi sahibi olmak.
2   Moda ile ilgili kültürel bilgi birikimine sahibi olmak.
3   Çağdaş moda evriminde temel etkenler ile ilgili bilgi sahibi olmak.
4   Çağdaş moda döngüsü ve süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olmak.
5   Modern postmodern ve moda sürecini değişim ve şimdi kavramları ile analiz edebilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilmesi.
6   Moda alanında bilimsel araştırma yapmak, sunabilmek, analiz / yorum ve eleştiri yapabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Moda kavramları, ilkeleri, tanımları
2 İnsanların Giyinme Nedenleri ve Giyimin Fonksiyonları
3 Çağdaş moda evriminde temel etkenler
4 Moda Döngüsü
5 Moda Süreçleri
6 Modernizm
7 Moda ve Modernite
8 Modernden Postmoderne Moda
9 Modernden Postmoderne Moda
10 Modernden Postmoderne Moda
11 Postmodernizm
12 Göstergebilim, Postmodernizm ve Giyim
13 Postmodern Yıllar
14 Ödev - Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ATAKAN, Coskun Can., Ed. Moderniteden Postmoderniteye Degisim, Çizgi Kitapevi, Konya, 2003
BARBAROSOGLU, Fatma K., Modernlesme Sürecinde Moda ve Zihniyet İz Yayıncılık., İstanbul, 1995
BARNARD, Malcolm., Fashion as Communication, Routledge Publishing, London, 2002
BATUR, Enis., Modernizmin Serüveni. Yapı Kredi Yayınları İstanbul. 1999
BOCK, K. Philip., İnsan Davranısının Kültürel Nedenleri, Çev: Serpil Altınok, İmge Kitapevi, İstanbul, 2001
BREWARD, Christopher ve EWANS, Caroline., Fashion and Modernity, Berg Publishers USA, 2005
CONNOR, Steven., Postmodemist Kültür, Çev: Dogan Sahiner, Yapı Kredi Yayınlan, İstanbul, 2001
COWNOLLY, E.William., Kimlik ve Farklılık, Ayrıntı yay. İstanbul, 1995
CRANE, Diana., Moda ve Gündemleri, Ayrıntı yay., İstanbul, 2003
DAV_S. Fred., Moda, Kültür ve Kimlik, Çev: Özden Arıkan, Yapı Kredi Yayınları İstanbul, 1997
DEDEOGLU, Gözde., Etik Düsünce ve Postmodern Etik, Telos Yay. İstanbul, 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciye öğretim üyesi tarafından eğitim döneminin ilk haftası; araştırma konuları ve dersle ilgili kaynakça verilir. Öğretim üyesi dersi, farklı kaynaklardan hazırladığı ders notları ve görsel sunumları ile destekleyerek öğrencilere aktarır. Kalan 4 haftada öğrenciler araştırma konularını seminer şeklinde sınıfta sözlü ve/veya görsel olarak sunar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin çalıştığı konuyla ilgili literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları raporlayarak sunma yetenekleri konuya ilişkin dönem sonunda hazırladıkları rapor ve raporun sunumu ve final sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cemal.meydan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 2 6 12
Ödev Hazırlama 14 3 42
Sunum Hazırlama 4 6 24
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555
ÖK.234543343
ÖK.34444445
ÖK.4555554
ÖK.54555555
ÖK.634354543