DERS ADI

: DOĞU RESMİNDE GÖRME BİÇİMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5043 DOĞU RESMİNDE GÖRME BİÇİMLERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT FİLİZ ADIGÜZEL TOPRAK

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Siyasi ve coğrafi sınırları içinde, tarih boyunca Doğu da biçimlenen tasvir anlayışını özellikle kitap resimleri üzerinden tanımlamak, oryantalist bakış açısı ve günümüz uygulamaları açısından tartışmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; İslam öncesi ve sonrasında Doğu nun siyasi, coğrafi ve kültürel sınırlarını tanıması,
2   Zihniyet ve görme biçimleri (bakış açıları) bağlamında, Doğu da ortaya çıkmış ve kitap resimlerinde gelişmiş tasvir anlayışını değerlendirebilmesi,
3   Kendine özgü bir Doğu resmi tanımı yaparak, bu tanıma uyan tasvirlerde kurguyu ve görme biçimlerini açıklayabilmesi,
4   Oryantalist bakış açısı ile Doğu resmi ni tartışabilmesi,
5   Doğu resmine ait tanım ve kavramlar arasındaki bağlantıları bilimsel bir yöntemle irdeleyebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bu ders kapsamında Doğu dan ve Doğu resmi nden anlaşılması gereken bağlamın tarihi, siyasi ve coğrafi sınırlarının çizilmesi
2 Doğu kelimesinin kültürel ve sanatsal tanımları üzerine
3 Oryantalizm ve Doğu nun ele alınışı
4 Amin Maalouf romanlarında Doğu tasvirleri ve zihniyet üzerine: Öğrenci Sunumu ve Tartışma
5 Amin Maalouf romanlarında Doğu tasvirleri ve zihniyet üzerine: Öğrenci Sunumu ve Tartışma
6 Doğu da ortaya çıkmış kitap resimleri: Tasvir anlayışı ve Görme Biçimleri İnanç sistemleri ve dinin etkisi
7 Doğu da ortaya çıkmış kitap resimleri: Tasvir anlayışı ve Görme Biçimleri İnanç sistemleri ve dinin etkisi
8 Doğu da ortaya çıkmış kitap resimleri: Tasvir anlayışı ve Görme Biçimleri - Edebiyat ve dönemlere göre en çok resimlenen kitaplar
9 Doğu da ortaya çıkmış kitap resimleri: Tasvir anlayışı ve Görme Biçimleri Batı ile olan benzerlik ve farklılıklar
10 İran Kitap Resimlerinde Kompozisyon Kuruluşu ve Mekan algısı Öğrenci Sunumu
11 Osmanlı Kitap Resimlerinde Kompozisyon Kuruluşu ve Mekan algısı Öğrenci Sunumu
12 Hint Kitap Resimlerinde Kompozisyon Kuruluşu ve Mekan algısı Öğrenci Sunumu
13 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Oleg GRABAR; Mostly Miniatures, An Introduction to Persian Painting, Princeton Uni. Press, New York 2001.
Edhem ELDEM; DOĞUYU TÜKETMEK, Osmanlı Bankası Arşiv ve Araştırma Merkezi, İstanbul 2007.
Serpil BAĞCI; Filiz ÇAĞMAN; Günsel RENDA; Zeren TANINDI; Osmanlı Resim Sanatı, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğu kelimesinin bugün neyi ifade ettiği üzerine yapılacak tanımlar değerlendirilerek, Doğu coğrafyasının öne çıkan dönemlerinde resmi oluşturan bakış açısı tartışılacak ve Doğu resminde biçime ilişkin görsel dil çözümlemesi yapılacaktır. Öğrenciler, dönem başında saptanmış konular hakkında, görsel kaynaklarla desteklenen sözlü sunum yapacak ve bu sunumu rapor halinde dönem sonunda sunacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu PRJ * 0.40 +FN * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev/sunum teslimi dönem sonunda alınır ve final sınavı 100 tam puan üzerinden değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersle ilgili teorik bilgiler sözlü ve yazılı biçimde öğrenciye aktarıldıktan sonra, ders notları öğrenciye verilir.
Bir sonraki dersle ilgili öğrenci bilgilendirilir ve konuyla ilgili kaynakçaya göre okuma yapması beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

filiz.adiguzel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 1 40 40
Sunum hazırlama 1 40 40
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555555
ÖK.255555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555
ÖK.555555