DERS ADI

: TASARIM TARİHİ VE ELEŞTİRİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5045 TASARIM TARİHİ VE ELEŞTİRİSİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT CEREN BULUT YUMRUKAYA

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Modern ve Postmodern Tasarım Kuramlarını farklı disiplinlerden örnekleri ele alarak irdelemek ve güncel tartışmaları geliştirmektir. Sanat ve Tasarım disiplinleri arasındaki bağlantıları gösteren örnekler, karşılıklı etkileri ve etkileşimleri daha iyi anlamak adına analiz edebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modern tasarım tarihini üzerine ileri düzeyde bilgi sahibi olması ve akımların etkileşimleri ile disiplinlerarası bağ kurabilmesi;
2   Postmodern tasarım tarihini üzerine ileri düzeyde bilgi sahibi olması ve günümüz tasarım yaklaşımlarına disiplinlerarası yaklaşım getirebilmesi;
3   Modern tasarım ile postmodern tasarım yaklaşımları arasındaki ilişkiyi ileri düzeyde kuralbilmesi ve bunlara eleştirel bakış açıları getirebilmesi;
4   Araştırma yaptığı alana edindiği bu bilgileri aktarabilmesi ve başka alanlarla ilişkilerini kurabilmesi;
5   Günümüz tasarım yaklaşımlarını akademik bir zeminde irdeleyebilmesi ve gerekçelerini somutlaştırabilmesi;

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seminer / Tartışma
2 Seminer / Tartışma
3 Seminer / Tartışma
4 Seminer / Tartışma
5 Seminer / Tartışma
6 Seminer / Tartışma
7 Seminer / Tartışma
8 Seminer / Tartışma
9 Seminer / Tartışma
10 Seminer / Tartışma
11 Seminer / Tartışma
12 Seminer / Tartışma
13 Seminer / Tartışma
14 Seminer / Tartışma
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Woodham, Jonathan M. (1997). Twentieth-Century Design. New York: Oxford University Press
Bogart, Michele H. (1997). Artists, Advertising, and the Borders of Art. Chicago: University Of Chicago Press.
Goldstein, Darra; Lupton, Ellen and Rothschild, Deborah. (1998). Graphic Design in the Mechanical Age: Selections from the Merrill C. Berman Collection. New Haven and London: Yale University Press.
JOBLING, Paul; CROWLEY, David. (1996). Graphic design: reproduction and representation since 1800.
Manchester: Manchester University Press.
Eskilson, J. Spephen. (2007). Graphic design: A new history. New Haven: Yale University Press.
Ash, Jared; Gough, Maria; Toman, Jindrich and Witkovsky, Matthew S. (2011). Avant-Garde Art in Everyday Life: Early Twentieth-Century European Modernism. Chicago: Art Institute of Chicago
Bodenstedt, Lisa and Remington, R. Roger. (2003). American Modernism: Graphic Design, 1920 to 1960. New Haven: Yale University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders seminerler üzerinden yürütülür. Her ders seminerler doğrultusunda tartışmalar yapılır. Ayrıca akademik makaleler üretilmesi beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım ve araştırma potansiyeli bu derste önemlidir. Yazılı olduğu kadar sözlü akademik sunum göz önünde bulundurulur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Tespit edilecek herhangi bir intial disiplin yönetmeliğnin ilgili maddesi uyarınca cezalandırılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Ceren BULUT YUMRUKAYA
ceren.bulut@deu.edu.tr
+902324129169

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Seminer 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Sunum Hazırlama 1 25 25
Rapor Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555555