DERS ADI

: TASARIMDA DESEN, MODEL VE YERLEŞTİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5040 TASARIMDA DESEN, MODEL VE YERLEŞTİRME SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT FÜSUN ÖZPULAT

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

21. Yüzyılın desen eğilimlerini tasarım ürünleri bazında model üzerine taşımak ve iki-üç boyutlu formların yüzey tasarımını model-desen-ölçek ilişkileri bağlamında kurmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   21. Yüzyıl desenlerindeki çok kültürlülüğün farkına varabilmesi,
2   Günlük hayattaki şeyleri desene aktarabilmesi,
3   Yeni kent tüketici kültürünün beğenilerinin farkına varabilmesi,
4   Dünyanın her tarafındaki tasarım gelenekleri ve kentsel moda ürün tasarımlarının kozmopolitik özelliklerini yorumlayabilmesi,
5   Özgün ve farklı yüzey tasarımı geleneklerini çağdaş teknolojilerle birleştirebilmesi,
6   21. Yüzyıl ürün tasarımında, materyal ve teknikleri ile ilgili yerli-yabancı literatürleri araştırabilmesi, bu bilgileri yazılı ve sözlü sunabilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 21. yüzyıl tasarımlarında desen karakteristikleri
2 Tasarımların esin kaynaklarında tarihsel ve çağdaş eğilimler
3 Desen tasarımlarında Doğu-Batı ilişkileri
4 Globalleşen dünyada ürün tasarımında kozmopolitik özellikler
5 Tasarım ve ölçek
6 Özgün ve farklı yerel tasarım geleneklerinin çağdaş ürün tasarımı teknolojileriyle birleştirilmesi
7 Uygulama Çalışmaları
8 Uygulama Çalışmaları
9 Uygulama Çalışmaları
10 Uygulama Çalışmaları
11 Proje ile ilgili portfolyo hazırlığı
12 Proje ile ilgili portfolyo hazırlığı
13 Seminer-Sunum
14 Seminer-Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Sarah E. Braddock, Techno Textiles ,
Chloe Colchester, Textiles Today ,
Drusilla Cole, Textiles Now , Laurence King Publishing Ltd., London, 2008.
Carol Soyce, Textile Design , Watson-Guptill Publications, New York, 1993
Nancy Riegelman, Colors for Modern Fashion , China, 2006

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders Anlatımı ve Öğrencilerin Derse Katılımı: Öğretim üyesi, hazırladığı ders notlarını görsel sunumla öğrenciye aktarır. Her ders sonunda konuyla ilgili tartışma ortamı yaratır.
2. Araştırma Konuları ve Sunumlar: Dersle ilgili olarak belirlenen araştırma konularını alan öğrenciler konuları dahilinde sanatsal alanıyla ilgili edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde görsel ve yazılı olarak hazırlar. Önceden belirlenen takvim içinde araştırma konusunu sunar.
3. Uygulamalar: Öğrencilerin ders konuları dahilinde bilimsel alanıyla ilgili uygulama çalışmalarıyla bilgi birikimini pratik beceriye aktarması sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BNS Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders öğrencilerin ödev/sunum, atölyede uygulama çalışmaları ve sonuçlarını bir seminerle sunumları ile ölçülür.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.ozpulat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12.30-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 6 4 24
Uygulama 8 4 32
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 8 48
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 10 20
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Laboratuvar defteri hazırlama 2 10 20
Diğer Kısa Sınav 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.45555
ÖK.5555555
ÖK.655555