DERS ADI

: HEYKELDE ÇOK RENKLİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5052 HEYKELDE ÇOK RENKLİLİK SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SEVGİ AVCI

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Heykel sanatını renk açısından ele almak ve 19 yy da heykelde Renk kullanımı hakkındaki görüşleri sanatçı gözüyle irdelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Heykelde renk kullanımına ilişkin yeterli bilgi birikimine sahip olma,
2   Rengin heykele etkilerini 19. yy `daki örnekler üzerinden tespit edebilme,
3   Heykelde Renk kullanım tekniklerini kendi çalışmalarında yararlanabilecek şekilde irdeleme,
4   Renkli heykelin niteliklerini dönem ve kültür içinde irdeleyebilme,
5   Rengin heykel sanatında yarattığı sonuçları yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Heykelde Çok Renklilik Nedir Heykelde Renk Neden Tepki ile Karşılanmıştır Dersin amacı ve önemi.
2 19. Yy, Heykel Sanatında Genel Durum ve yy ın ikinci Yarısında Antikite ve Natüralizm in Heykelde Etkisi
3 19. yy, Heykel Tarihinde Rengin Rolü ve Modernleşme
4 19. yy heykelde Renge Karşı Gelişen Tezler
5 19. yy daki, Heykelde Renk Karşıtı Sanatçı Auguste Rodin (1840-1917) ve Adolf Hildebrand (1847-1921) , Edgar Degas (1834-1917) Tavırları (Empresyonist ve Neoklasist)
6 19. Yy da Heykelde Renk Uygulama Teknikleri
7 19. Yy da Heykelde Renk Uygulayan Sanatçılardan (Jean Léon Gerome (1824-1904),John Gibsen (1790 -1866),Prosper d Epinay (1836-1914),Aoguste ClEsinger (1814-1883), Henr Cros (1840-1907), Arnold Böcklin (1827-1901), Max Klinger (1857-1920), Richard König (1863-1920) , Franz von Stuck (1863-1928), Edward Onslow Ford 1852-1901,George- Henry Hemaire 1853-1914)) örnek incelemeleri
8 Ödev- Sunum Seminer: Heykelde çok Renklilik ve Sembolizm
9 Ödev- Sunum Seminer: Çok Renkli Heykellerde Gerçeklik Etkisi ve Dönüştürme Sorunu
10 Ödev- Sunum Seminer: Renkli Heykelde Hacim Etkisi
11 Ödev- Sunum Seminer: Heykelde Renk ve Işık Etkisi
12 Vize Sınavı
13 Ödev- Sunum Seminer: Heykel Sanatında Renk ve Kiç Sorunu
14 Ödev- Sunum Seminer: Heykel Sanatında Renk ve Soyutlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Sevgi Avcı, `Heykel ve Renk , 2003 - Sanatta Yeterlik Tezi-
Yardımcı kaynaklar:
1- Anreas Blühm, W. Drost, j. Hargrove, E. Heran, P. Ward-Jackson, A. Yarrington `The Colour of Sculpture (1840 -1910) , Vangogh Museum, Amsterdam-1996
2-Roberta Panzanelli, The Colour of Life Polychromy in Sculpture From Antiquity to The Present J. Paul Getty Trust, Los Angeles-2008
3- John Cage, `Colour and Culture Thames and Hudson, London-2003
4- Johannes ITTEN, Art Of Color, The subjective experience and objective rationale of color çev.: Erns van HAOGEN, New York-2004
5-Victoria FINLAY, Renkler- Boya Kutusunda Yolculuklar , Çev.: Kudret EMİROĞLU, Dost Yay. , Ankara 2007
6-François DELEMARE Bernard GUINEAU, Renkler ve Malzemeleri .Çev.: Orçun TÜRKAY,YKY Yay., İstanbul -2007
Diğer ders materyalleri: Güncel Sergiler, Süreli yayınlar, Sergi Katalogları, İnternet ortamında ulaşılan çeşitli yayınlar (film video makale vb.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Sözlü Anlatım 2- Görsel sunum eşliğinde Anlatım, 3- Ödev -araştırma, anlatım, sunum-, 4- Dersi alan öğrencilerle önceden belirlenmiş konu etrafında tartışma-Seminer-, 5- Final sınavı ve ödev ile bilgisini derli toplu yazabilme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 +ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + FN * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1 - Öğrencinin derse devam durumu, 2- Derse aktif katılımı, 3- Ders kapsamında bizzat yaptığı araştırma bakımından; araştırmanın niteliği, konu başlığı ile içeriğinin uyumu; kullanılan kaynakça içeriği; metnin yazım kurallarına uygunluğu, 4- Yaptığı araştırma ve ödev ile edindiği bilgisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilmesi, 5- Edindiği bilgi üzerinden tartışabilmesi, 6- Vize ve Final sınavlarında yazılı olarak aktardığı bilginin soru ile örtüşmesi, dikkate alınır .

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Dersin en az %70 ine katılmak 2- Ders işleyişinde önceden belirlenmiş ödev-sunum-seminer ve sınav takvimine uymak

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevgi.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe günleri 15:30-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 2 6 12
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 14 4 56
Ödev Hazırlama 4 6 24
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555
ÖK.25555555
ÖK.3555555
ÖK.455555555
ÖK.555555