DERS ADI

: MESAJ, MEDYUM VE İZLEYİCİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5064 MESAJ, MEDYUM VE İZLEYİCİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT TUĞCAN GÜLER

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste günümüz dünyasında bilginin oluşumu, aktarılması ve izleyiciler tarafından algılanması ile ilgili süreçler tartışılacaktır. Ham bilginin izleyiciler tarafından algılanmasına varana kadar yaşanan süreçte olup bitenler gerçek örnekler üzerinden değerlendirilecek ve konuya ilişkin kısa raporlar hazırlanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Haber, Bilgi ve Mesaj arasındaki bağlantıları bilmesi,
2   Kitlelerin haberleri algısını yorumlayabilmesi,
3   İletişim kanalları ve etki alanları hakkında bilgi sahibi olması,
4   Güncel olayları analiz edebilmesi,
5   İzleyici üzerindeki iletişim akışını takip edebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Haber, Bilgi ve Mesajın oluşum süreci
2 Mesajın Medyumla ilişkişi
3 Paralel süreçlerin medyumlar üzerindeki seyri
4 Güncel haberler üzerinden okuma yapmak 1
5 Güncel haberler üzerinden okuma yapmak 2
6 Medyumun gelişimi ve başlıca olaylar
7 İletişim kanalları ve etki menzili
8 Rasyonel ve irrasyonel süreçler ve bilgi akışları
9 Toplumlar ve medyumların kullanımı
10 İzleyicilerin bireysel ve kitlesel algıları
11 Aktarılmış bilgi ve gerçekliğin yeri
12 Bilgi kaynağı ve haberin algılanışı üzerine atölye çalışması
13 Sunuş hazırlıkları
14 Dönem sonu araştırma raporu ve benzer uygulamalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yorum ve Anlam, Kaya Özsezgin
İşitsel ve Görsel Anlam Üretimi, Oğuz Adanır
Görsel Sanatlarda Alımlama ve Sanatlararası Etkileşim , Nazan İpşiroğlu
Görme Biçimleri, John Berger
Sinema Göstergebilimi, Yuriy M. Lotman
Göstergebilime Giriş, Fatma Erkman Akerson
Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Gavin Ambrose-Paul Harris
Grafik Tasarım ve Reklam, Ulufer Teker
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Sırdaş Görüntüler, Mehmet Ergüven
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derse hazırlıkla gelip tartışma ortamlarında görüş bildirmek ve yeni öneriler getirmek, gündemin içerisinden nitelikli konular bulmak ve üzerinde görüş bildirmek. Akıcı bir dil ve akışkan bir planla kotarılmış raporlar yazmak, takip edilebilir ve anlaşılır sunuşlar yapmak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik Dürüstlük: Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileriyle tamamlaması ve öğrencilerden bu bağlamda tamamen özgün çalışmalar üretmesi beklenmektedir. Herhangi bir biçimde bir başka çalışmadan doğrudan esinlenme, bire bir yararlanma, bir benzerini üretme ve hatta bir başkasına yaptırtma gibi durumlar kesinlikle arzulanmamaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

: tugcan.guler@deu.edu.tr, tugcan.guler@gmail.com, 05336500562, 02324129168

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatlerinde ve Ders Sonrasında Elektronik Ortamda

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Sunum Hazırlama 4 10 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.145354533354
ÖK.24354343333
ÖK.34354435345
ÖK.45554354555
ÖK.545553543