DERS ADI

: TASARIM ELEŞTİRİSİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 6048 TASARIM ELEŞTİRİSİ II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Sanat ve Tasarım kuramları ışığında dijital teknolojinin basılı iletişim üzerindeki etkisini incelemek ve geleceğe ışık tutacak araştırmalar gerçekleştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımlar üzerinde bilimsel bilgiyle analizler yapabilme.
2   Sanatsal Tasarımlar üzerinde farklı okuma yöntemlerini karşılaştırmalı olarak
3   Tasarımsal bilgiyi, yazılı edebi metne çevirebilme
4   Sanatsal tasarımlarla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlara bilgisini; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5   Çağdaş tasarım eleştirilerini izleyebilme ve anlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seminer / Tartışma
2 Seminer / Tartışma
3 Seminer / Tartışma
4 Seminer / Tartışma
5 Seminer / Tartışma
6 Seminer / Tartışma
7 Seminer / Tartışma
8 Seminer / Tartışma
9 Seminer / Tartışma
10 Seminer / Tartışma
11 Seminer / Tartışma
12 Seminer / Tartışma
13 Seminer / Tartışma
14 Seminer / Tartışma
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Ash, Jared; Gough, Maria; Toman, Jindrich and Witkovsky, Matthew S. (2011). Avant- Garde Art in Everyday Life: Early Twentieth-Century European Modernism. Chicago: Art Institute of Chicago
- Art In Amerıca
- Art Pres
-Raby, Fiona (2001). Design Noir: The Secret Life of Electronic Objects. Basel: Birkhäuser.
- Brandes, Uta (2009). Designtheorie und Designforschung (in German). Paderborn: Wilhelm Fink.
- Crazy ideas or creative probes : presenting critical artefacts to stakeholders to develop innovative product ideas". Proceedings of EAD07: Dancing with Disorder: Design, Discourse and Disaster. April 2007

Makaleler:
-Baudrillard Jean,İllüzyon, Yitirilen İllüzyon ve Estetik, Doğu-Batı Dergisi, Ç:O.Adanır,
Ankara, 2002
Rakuşan F.E.,Ultra Modern Çağda Sanata Bir Bağlantı,Felsefe Sanat ve Kültür Yay.,Sayı:19,
Ankara, 2002
- Yanılmayı tercih etmek , H.Bülent Kahraman,Radikal, 1 Ekim 2003
- Bütün Türkiye 'reality show , H.Bülent Kahraman, Radikal,10.12.2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders seminerler üzerinden yürütülür. Her ders seminerler doğrultusunda tartışmalar yapılır. Ayrıca akademik makaleler üretilmesi beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 +ODV * 0.40 + FN * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr.Sadık Tumay
sadik.tumay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Seminer 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Sunum Hazırlama 1 25 25
Rapor Hazırlama 1 50 50
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14543545
ÖK.2453555
ÖK.3545453
ÖK.45454
ÖK.5453555455