DERS ADI

: TÜKETİCİ DAVRANIŞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 8031 TÜKETİCİ DAVRANIŞI SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AYŞE GÜL BAYRAKTAROĞLU

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerin tüketici davranışı bilgisini edinmelerini ve tüketici davranışının bir pazarlama yöneticisine katkılarını anlamalarının sağlanması amaçlanmaktadır. Tüketici davranışının çalışılması, öğrencilere tüketici olmanın anlamı ve pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde tüketici ihtiyaçlarını karşılamanın rolünü anlamak için bilmeleri gerekenler konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüketici davranışının nedenlerini yorumlayabilmek için tüketici davranışı teorilerini ve kavramlarını anladıklarını göstermeleri
2   Tüketicilerin gerçek hayatta ne yaptıklarını anlamak amacıyla tüketici davranışını anlamaları ve Türk tüketicisi ve davranışları hakkında daha fazla bilgi edinmeleri
3   Teorileri ve kavramları gerçek uygulamalarla bütünleştirmek için tüketici davranışını yorumlamaları
4   Sınıf içi tartışmalar ve sunumlarla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmeleri
5   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışacak ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunacaklardır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ - Bireyler olarak Tüketiciler ÜNİTE 9: Bireysel Karar Verme
2 ÜNİTE 10: Satın Alma ve Bertaraf Etme
3 Sınıf içi Tartışma ve Sunum (ÜNİTE 9 ve 10)
4 ÜNİTE 11: Grup Etkisi ve Fikir Liderliği
5 Sınıf içi Tartışma ve Sunum (ÜNİTE 11)
6 ÜNİTE 12: Örgütsel ve Hanehalkı Karar Verme Süreci
7 Sınıf içi Tartışma ve Sunum (ÜNİTE 12)
8 Vize sınavları
9 ÜNİTE 16: Tüketici Davranışı Üzerinde Kültürel Etkiler
10 ÜNİTE 17: Küresel Tüketici Kültürünün Yaratılması ve Yayılması
11 Sınıf içi Tartışma ve Sunum (ÜNİTE 16 & 17)
12 Alan Çalışması
13 Alan Çalışması Sunumları
14 Final sınavları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Solomon, Michael R. (2007). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. 7th Edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatma, grup çalışması, sunumlar, sınıf içi tartışma, saha çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Vize sınavı
Öğrenciler, yazılı soruları içeren bir vize sınavı aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
2. Alan Çalışması ve Sunum
Gruplar, gerçek pazarlama ortamında tüketici davranışı ile ilgili bir gözlem yapacaklar ve öğretim üyesi tarafından verilen formata bağlı kalarak yazılı bir rapor hazırlayacaklardır. Öğrencilerin, gözlemlerini sınıf arkadaşlarıyla sözlü sunum yaparak paylaşmaları beklenmektedir.
3. Sınıf içi Tartışma ve Sunum
Öğrencilere sınıfta işlenen kavramlarla ilgili belli örnek olaylar veya sorular verilecektir. Gruplar konular hakkında tartışacak ve görüşlerini sunacaklardır. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara katkıda bulunmaları beklenmektedir.
4. Derse katılım
Fakültenin asgari devam zorunluluklarını yerine getiren öğrenciler devam sıklıklarına göre puan alacaklardır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.
6. Tüm öğrencilerin cep telefonlarıyla ilgili davranış kurallarına uymaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.bayraktar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Uygulama 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 1 11
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 5 15 75
Sunum Hazırlama 5 2 10
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.154
ÖK.254
ÖK.3444
ÖK.4354
ÖK.553