DERS ADI

: MÜZECİLİK VE İLETİŞİM I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 3113 MÜZECİLİK VE İLETİŞİM I SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Bir kurum olarak müzelerde gerçekleşecek tüm kişilerarası ve örgütsel iletişim
süreçlerini sağlıklı bir biçimde yürütmek. Bu süreçte ortaya çıkabilecek çatışmalı
durumların aşılabilmesi için gereken iletişim becerilerini kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim sürecinin önemi, unsurları, iletişim türleri ve işlevleri hakkında bilgi
2   Farklı müze türlerine göre hedef kitlelerin analizini yapma
3   Müzelerde gerçekleşecek tüm kişilerarası ve örgütsel iletişim süreçlerinde etkin olma ve ortaya çıkabilecek çatışmaları yönetebilme,
4   Müze çalışanlarının kendilerini yazılı, sözlü ve sözsüz olarak doğru ifade etme becerilerini geliştirme
5   Müzelerde etkin halkla ilişkiler faaliyetleri yapma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişim Kavramı/ İletişimin İşlevleri
2 İletişim Sürecinin Unsurları / Hedef Kitle Analizi
3 Kişilerarası İletişim ve Bu Süreci Etkileyen Faktörlerin Analizi
4 Kişilerarası İletişimde Çatışma Yönetimi
5 Örgütsel İletişim ve Bu Süreci Etkileyen Faktörlerin Analizi
6 Örgütsel İletişimde Çatışma Yönetimi
7 Kurumlararası İletişim
8 Vize
9 Toplumla İletişim
10 Reklamcılık
11 Halkla İlişkiler
12 Sözlü İletişim
13 Sözsüz İletişim ve Unsurları/ İlk İzlenim/ Ses Tonu
14 Yazılı İletişim
15 Sunum Hazırlama ve Topluluk Önünde Konuşma
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İrfan Erdoğan, İletişimi Anlamak, Erk Yayınları, İstanbul, 2012.
Üstün Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul,1994.
Matthew Mckay-Martha Davis-Patrick Fanning, İletişim Becerileri, HYB Yayıncılık,Ankara,1996
Zeyyat Sabuncuoğlu-Murat Gümüş, Örgütlerde İletişim, Kriter İletişim Dizisi, İstanbul
Bayram Kaya, Bütünleşik Kurumsal İletişim, Ankara, 2003.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunum ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavların,sunumların ve ödevlerin değerlendirilmesi

Değerlendirme Kriteri

Sınavların,sunumların ve ödevlerin değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine
ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda
meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde
hareket edilecektir. DEÜ Edebiyat Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları
yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/edebiyat adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gamze.erdogan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 3 3
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.5