DERS ADI

: DAVRANIŞ FİZYOLOJİSİNE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FİZ 5009 DAVRANIŞ FİZYOLOJİSİNE GİRİŞ SEÇMELİ 2 2 0 7

Dersi Veren Birim

Fizyoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR NAZAN UYSAL HARZADIN

Dersi Alan Birimler

Fizyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Davranış fizyolojisi ile ilgili temel kavramların ve araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sinir sisteminin genel organizasyonunu tanımlayabilme
2   Davranışların fizyolojik temelini açıklayabilme
3   Öğrenme ve bellek mekanizmalarını tanımlayabilme
4   Davranış bozukluklarının fizyolojik temelini açıklayabilme
5   Davranış deneylerini uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sinir sisteminin yapısal ve fonksiyonel organizasyonu Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN
2 Limbik sistem ve işlevleri Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN
3 Motor işlevin refleks kontrolü Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN
4 Motor işlevin beyin tarafından kontrolü Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN
5 Davranış fizyolojisi araştırmalarında metot ve stratejiler Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN
6 Uyku ve biyolojik ritimler Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN
7 Öğrenme ve belleğin moleküler temelleri Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN
8 Laboratuvar hayvanlarında öğrenme-bellek Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN
9 1.ara sınav Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN
10 Laboratuvar hayvanlarında davranış testleri Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN
11 Strese yanıt fizyolojisi Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN
12 Yeme davranışının mekanizmaları ve yeme bozuklukları Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN
13 İçme davranışı ve nöral kontrolü Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN
14 Emosyonun nöral temelleri Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN
15 Anksiyete mekanizması Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN
16 Final sınavı Prof. Dr. Nazan UYSAL HARZADIN

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Carlson, Physiology of Behavior, 2014
Yardımcı kaynaklar: Guyton, İnsan Fizyolojisi 2013

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencinin katılımı ile interaktif öğrenme yöntemi temel alınarak; fizyolojik mekanizmaların tartışılması esastır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 4124460

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12.30-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 34 34
Final Sınavına Hazırlık 1 34 34
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555555