DERS ADI

: İŞYERİNDE BİREYLERİ YÖNETMEK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MNO 2001 İŞYERİNDE BİREYLERİ YÖNETMEK ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÖKHAN KARAGONLAR

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Öğrencilerin örgütsel çevrede birey ve grupların davranışlarını şekillendiren faktörlerini anlamasını sağlamak hedeflenmektedir. Bunun yanı sıra davranışsal sorunlarla başa çıkabilme, yüksek kalitede bir iş yaşamını sürdürebilme, bireysel, grup olarak ve örgütsel olarak performansı geliştirme ve yöneticinin davranışsal bilimleri uygulama ve davranışları analiz etme ve anlamak için kavramsal araçları sağlama gibi olguları açıklamayı hedeflemektedir.









Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bİr iş çevresindeki davranışlara ilişkin temel kavramlar ve kuramların anlaşılmasını sağlama
2   İşe ilişkin durumlardaki davranışları etkileyen bireysel, grupsal ve örgütsel seviyedeki değişkenleri tanımlamayabilme
3   Çakışan davranışı ve tatminini şekillendirme ve geliştirmek için uygun olan teknikleri uygulam
4   Etkin takım üyesi olarak katılımcı ve etkileşimci bir şekilde çalışarak bireyin kendisi ve grubun bütünü için üretken bir tutum izlemesi
5   Yazılı ve sözel iletişim becerileri geliştirerek, duruşunu ifade edebilme ve savunabilme
6   Etkin bir takım üyesi olmak için gerekli olan insanlar arası ilişki becerilerini geliştirme ve ileriye götürme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş / Örgütsel davranış Nedir 1. Bölüm
2 Örgütlerde Farklılıkların Yönetimi 2. Bölüm
3 Tutumlar ve İş Tatmini 3. Bölüm
4 Duygular ve Ruh Halleri 4. Bölüm
5 Kişilik ve Değerler 5. Bölüm
6 Algı ve Bireysel Karar Verme 6. Bölüm
7 Motivasyon: Kavramlar ve Uygulamalar 7. ve 8. Bölüm
8 Grup Davranışının Temelleri 9. Bölüm
9 Liderlik 12. Bölüm
10 Güç ve Politika 13. Bölüm
11 Örgüt Kültürü 16. Bölüm
12 Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Robbins, S. & Judge, T. (2012). Organizational Behavior. Pearson Education.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1) Ders Anlatımı
2) Örnek Olay Çözümleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME NOTU
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1) Çalışma hayatındaki davranışa ilişkin temel kavramlar ve kuramların kategorize edebilme
2) Bireysel, grupsal ve örgütsel faktörlerin ayırt edici özelliklerini açıklayabilme
3) Çalışan davranışını şekillendirme ve geliştirme için gerekli temel tekniklerin formüle edilmesi
4) Bir takım üyesi olarak etkin bir şekilde çalışmanın yollarının ifade edilmesi

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1) Derslerin %70'ine girmek zorunludur.
2) Her türlü kopya işlemi cezalandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokhan.karagonlar@deu.edu.tr
selcen.kilicaslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra açıklanacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1344
ÖK.23334
ÖK.33234
ÖK.432544
ÖK.5555
ÖK.6544