DERS ADI

: PAZARLAMA İLKELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 2001 PAZARLAMA İLKELERİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AYŞE GÜL BAYRAKTAROĞLU

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin işletme içinde pazarlamanın toplumsal ve ekonomik rolleri, işlevleri, kavramları ve stratejilerini genel olarak anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama yöneticilerinin rolünü, planlarını nasıl yaptıklarını, uyguladıklarını ve kontrol ettiklerini, ne tür kararlar verdiklerini ve pazarlama karmasını nasıl yönettiklerini anlamalarını sağlamaktır. Pazarlama karması, pazarlama yöneticilerinin üzerinde doğrudan kontrolü olan tek araç olduğu için öğretim üyesi, 4P ile ilgili stratejilerin ayrıntılarını tartışacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletme içinde pazarlamanın temel kavramlarını ve stratejilerini anladıklarını göstermeleri
2   Çevreye ve müşteri haklarına saygı duymak için pazarlama ahlakını anladıklarını göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GIRIS
2 ÜNITE 1: Pazarlama: Müsteri Degeri Yaratma ve Elde Etme
3 ÜNİTE 3: Pazarlama Çevresinin Analizi
4 ÜNİTE 5: Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
5 QUIZ 1: ÜNITE 1 & 3 & 5 ÖDEV 1: Sinif içi tartisma: Tüketici davranisi üzerine çalisma / Bir firmanin çevresel analizi
6 ÜNİTE 6: İşletme Pazarları ve Endüstriyel Müşteri Davranışı
7 ÜNİTE 7: Müşteri Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma
8 ÜNİTE 7: Müşteri Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma
9 QUIZ 2: ÜNITE 6 & 7 ÖDEV 2: Pazar bölümleme ve konumlandirma üzerine örnek olay incelemesi
10 ÜNİTE 8: Ürün, Hizmet ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma
11 ÜNİTE 9: Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsü Stratejileri
12 QUIZ 3: ÜNITE 8 & 9 ÖDEV 3: Ürün, hizmetler ve markalar üzerine ödev

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kotler, Philip & Armstrong, Gary (2016), Principles of Marketing, Prentice Hall, Inc., New Jersey, 16th Edition.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Ders anlatma
2.Quizler
3.Ödevler
4. Vize ve Final Sınavı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize sınavı (30%)
Öğrenciler, yazılı ve test soruları içeren bir vize sınavı aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
2. Kuizler (3 X 5 puan)
Öğrenciler, dönem boyunca test tipi kuizler aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
3. Ödevler (3 X 5 puan)
4. Final Sınavı 40%
Öğrenciler, yazılı ve test soruları içeren bir sınav aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Quizler için hiçbir mazeret kabul edilmeyecektir. Quizlerin telafisi olmayacaktır.
Ögrenciler ödevlerden puan alabilmek için sinif tartismalarina katilmalidir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrenciler, dersin %70' ine katılacaktır.
2. Her türlü intihal için disiplin soruşturması ile sonuçlanacaktır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Gül Bayraktaroglu
e-posta: gul.bayraktar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 3 4 12
Ödev Hazırlama 3 1 3
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.154
ÖK.23