DERS ADI

: TÜKETİCİ DAVRANIŞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4111 TÜKETİCİ DAVRANIŞI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AYŞE GÜL BAYRAKTAROĞLU

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Öğrencilerin tüketici davranışını derinlemesine anlamalarını ve pazarlama yöneticisi olarak tüketici davranışını anlamanın önemini kavramalarının sağlanması amaçlanmaktadır. Tüketici davranışının çalışılması, öğrencilere tüketici olmanın anlamı ve pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde tüketici ihtiyaçlarını karşılamanın rolünü anlamak için bilmeleri gerekenler konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüketici davranışının nedenlerini yorumlayabilmek için müşteri davranışı teorilerini ve kavramlarını anladıklarını göstermeleri
2   Tüketicilerin gerçek hayatta ne yaptıklarını anlamak amacıyla tüketici davranışını anlamaları ve Türk tüketicisi ve davranışları hakkında daha fazla bilgi edinmeleri
3   Teorileri ve kavramları gerçek uygulamalarla bütünleştirmek için tüketici davranışını yorumlamaları
4   Sınıf içi tartışmalar ve sunumlarla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmeleri
5   Sorumluluklarının farkında olmaları ve dersin gereklerini yerine getirmeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ ÜNİTE 1: Bireyler Olarak Tüketiciler
2 ÜNİTE 9: Bireysel Karar Verme
3 Kısa sınav 1& Sınıf içi Tartışma ve Sunum (ÜNİTE 1 & 9)
4 ÜNİTE 10: Satin Alma ve Elden Çikarma
5 Kısa sınav 2 & Tartışma ve Sunum (ÜNİTE 10)
6 ÜNİTE 11: Grup Etkisi ve Fikir Liderligi
7 Kısa sınav 3 & Sınıf içi Tartışma ve Sunum (ÜNİTE 11)
8 ÜNİTE 12: Örgütsel ve Hanehalki Karar Verme
9 Kısa sınav 4 & Sınıf içi Tartışma ve Sunum (ÜNİTE 12)
10 Alan Çalışması
11 ÜNITE 16: Tüketici Davranisi Üzerinde Kültürel Etkiler ÜNITE 17: Küresel Tüketici Davranisinin Yaratilmasi ve Yayilmasi
12 Alan Çalışması Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Solomon, Michael R. (2015). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. 11th Edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatma
2. Grup çalışması
3. Sunumlar
4. Sınıf içi tartışma
5. Alan çalışması
6. Kısa sınavlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 KSN KISA SINAV
3 SUN 1 SUNUM 1
4 SUN 2 SUNUM 2
5 DKT DERSE KATILIM
6 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + KSN* 0.25 + SUN 1 * 0.10 + SUN 2 * 0.20 + DKT * 0.05


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Kısa sınavlar için hiçbir mazeret kabul edilmeyecektir. Kısa sınavların telafisi olmayacaktır.
2. Geç teslim edilen raporlar, değerlendirmeye alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumların zaman limitlerine uymak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Gül Bayraktaroglu
Oda: 118, e-posta: gul.bayraktar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 6 3 18
Uygulama 6 3 18
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 4 15 60
Grup Ödevi Hazırlama ( Dönem Projesi vb.) 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 5 5
Diğer Kısa sınav vb. 4 0,5 4
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.455
ÖK.555