DERS ADI

: REKLAMCILIK YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4222 REKLAMCILIK YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SUMEYRA DUMAN

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu ders, reklamcılığın doğasını ve kapsamını, pazarlama stratejisi kararları ve toplum içindeki yerini incelemeyi amaçlamaktadır. Buna ek olarak, bu dersin amacı, öğrencilerin, yasal kısıtları göz önünde bulundurarak uygulanabilir medyada bir reklam mesajını planlama, hazırlama, yerleştirme ve değerlendirme yöntemlerini çalışmayı eksiksiz biçimde anlamalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Reklamcılık yönetimi ile ilgili temel kavramları ve stratejileri anladıklarını göstermeleri
2   Gerçek pazarlama koşullarında bir reklam kampanyasını yürütebilmek için reklam kampanyası yönetimi süreçlerini tanımlamaları
3   Hedef izleyicileri yanıltmamak ve sorumlu davranmak için reklamcılıkta etiği ve ilgili mevzuat çerçevesinde sorumluluklarını anladıklarını göstermeleri
4   Sözlü ve/veya yazılı sunumlar aracılığıyla reklamcılık kavramlarını ve firmaların reklamcılık stratejilerini anlamaları, bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları
5   Yazılı raporlar sunarak yüksek iletişim becerileri göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 BÖLÜM 5: Reklamcılık Yönetimi
2 Ödev-1
3 BÖLÜM 6: Reklamcılık Tasarımı: Teorik Çerçeve ve Mesaj Dayanağı Türleri
4 Ödev-2
5 BÖLÜM 7: Reklamcılık Tasarımı: Mesaj Stratejileri ve Yönetim Türleri
6 Ödev-3
7 BÖLÜM 8: Geleneksel Medya Kanalları
8 Ödev-4
9 BÖLÜM 9: Dijital Pazarlama
10 Ödev-5
11 BÖLÜM 10: Alternatif Pazarlama
12 Ödev-6

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Clow, Kenneth E. & Baack, Donald (2014). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications. 6th edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Yazılı ve sözlü sunumlar
2. Ders anlatma
3. Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 DKT DERSE KATILIM
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.60 + DKT * 0.10 + YYS * 0.30
5 BUT Bütünleme
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.60 + DKT * 0.10 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Final sınavı
Öğrenciler, yazılı soruları içeren bir final sınavı aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
2. Ödevler (6 X 10 puan)
Gruplar, sınıfta görülen konularla ilgili gerçek bir pazarlama çevresinde gözlem yapacaklar ve yazılı bir rapor hazırlayacaklardır. Öğrencilerin, gözlemlerini sınıf arkadaşlarıyla sözlü sunum yaparak paylaşmaları beklenmektedir.
3. Derse devam ve katılım
Öğrenciler derse devam ve ders ile alakalı sınıf-içi tartışmalara katılımları üzerinden değerlendirileceklerdir.

Değerlendirme Kriteri

1. Geç teslim edilen raporlar, değerlendirmeye alınmayacaktır.
2. Ödevler, tartışmalar ve sunumlar için hiçbir mazeret kabul edilmeyecektir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumların zaman limitlerine uymak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Sumeyra Duman Kurt
Oda No: 131/B, e-posta: sumeyra.kurt@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 6 10 60
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15522
ÖK.255
ÖK.34
ÖK.4555
ÖK.55555