DERS ADI

: DİJİTAL PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4233 DİJİTAL PAZARLAMA SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SUMEYRA DUMAN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
İşletme

Dersin Amacı

Bu dersin amacı dijital pazarlamanın geleceğini şekillendirebilecek eğilimleri anlamaktır. Bu ders, bir firmanın mal ve hizmetlerini etkili bir biçimde pazara sunmak ve e-işletme gerçeğini ve uygulamalarını bir pazarlamacı bakış açısıyla araştırabilmek amacıyla internet, e-posta, mobil ve interaktif TV gibi dijital medyanın nasıl uygulandığına dair bilgiyi geliştirme fırsatı sunacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnternet, bilgi teknolojileri ve bunların kullanımının, etik konuları göz önünde bulundurarak, tüketiciler ve pazarlamacılar için nasıl fayda ve zorluk yarattığını anladıklarını göstermeleri
2   Bir pazarlamacı bakış açısıyla başarılı ve başarısız web sitelerini anladıklarını göstermeleri
3   Online tüketici davranışını anlamaları ve online değiş tokuşta tüketici farklılıklarının ve özelliklerinin farkına varmaları
4   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları
5   Yazılı raporlar sunarak yüksek iletişim becerileri göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ünite 1: Dijital Pazarlamaya Giriş
2 Ünite 2: Çevrimiçi Pazaryeri Analizi: Mikro Çevre Ünite 3: İnternette Makro Çevre Öğrenciler grup oluşturacak ve gelecek haftalardaki ödevlerde analiz edecekleri şirketi belirleyeceklerdir.
3 Ödev 1: Seçilen Şirketlerin Dijital Mikro ve Makro Çevre Analizi
4 Ünite 4: Dijital Pazarlama Stratejisi
5 Ödev 2: Seçilen Şirketlerin Dijital Pazarlama Stratejilerinin Değerlendirilmesi
6 Ünite 5: İnternet ve Pazarlama Karması
7 Ödev 3: Seçilen Şirketlerin Dijital Pazarlama Karması Uygulamalarının İncelenmesi
8 Ünite 6: Dijital Platformlar Yoluyla İlişkisel Pazarlama
9 Ödev 4: Seçilen Şirketlerin E-MİY Uygulamalarının Analizi
10 Ünite 8: Dijital Medya için Kampanya Planlaması Ünite 9: Dijital Medya Kanallarını Kullanarak Pazarlama İletişimi Uygulamaları
11 Ödev 5: Seçilen Şirketler İçin Dijital Pazarlama kampanyası Hazırlanması
12 Ünite 10: Dijital Kanal Performansının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Chaffey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2016), Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, Prentice Hall: Italy, 6th Edition.

Çeşitli Dijital Pazarlama kitapları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatma
2. Sınıf içi tartışma
3. Grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 DKT DERSE KATILIM
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + DKT * 0.05 + YYS * 0.45
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + DKT * 0.05 +BUT * 0.45


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Ödevler (5 X 10 puan)
Öğrenciler, dijital platformlarda da faaliyet gösteren bir şirket seçecekler ve sınıfta görülen konularla ilgili bu şirketi göz önünde bulundurarak grup olarak proje hazırlayacaklardır. Öğrenciler yazılı rapor hazırlayacaklar ve bu raporu sunacaklardır.
2. Sınıf içi Tartışma
Sorumlu öğretim üyesi tarafından belirlenen konular üzerinden gruplar münazara gerçekleştirecek ve fikirlerini sunacaklardır. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara katılmaları beklenmektedir.
3. Final Sınavı
Öğrenciler, yazılı ve test tipi soruları içeren bir sınav aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1) Geç teslim edilen ödevler notlandırılmayacaktır.
2) Ödevler, sınıf içi tartışmalar ve sunumlar için mazeret kabul edilmeyecektir.
3) Öğrenciler sınıf içi çalışmalardan not alabilmek için derse katılmak zorundadırlar.


Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumların zaman limitlerine uymak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Sumeyra Duman
Oda: 131/B, e-posta: sumeyra.duman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra açıklanacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 5 10 50
Sunum Hazırlama 5 5 25
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.55555