DERS ADI

: PAZARLAMADA GÜNCEL KONULAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4244 PAZARLAMADA GÜNCEL KONULAR SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR BURCU İLTER

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, pazarlama ve işletme çevresindeki güncel gelişmelerin temel bir çerçevesini vermektir. Ders, ulusal ve uluslar arası işletme çevrelerini dikkate alarak öğrencilerin pazarlama politikaları ve stratejilerini ve uygulamalarını anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fırsat ve tehditleri yorumlayabilmek için işletme çevresinin sorunlarını ve bu alandaki çeşitli konuları etkileme biçimlerini incelemeleri
2   Grup projeleriyle pazarlama yönetimi için gerekli olan sistematik bilimsel analizin ve yaratıcı sanat ve muhakemenin değerini anlamaları
3   Sınıf içi tartışmalar ve sunumlarla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmeleri
4   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ
2 Deneyimsel pazarlama
3 Marka aşkı vs. marka nefreti
4 Sürdürebilir pazarlama
5 Sosyal pazarlama Toplumsal pazarlama
6 Paylaşım ekonomisi Ortak tüketim
7 Nöropazarlama ve uygulamaları
8 Grup proje sunumu
9 Grup proje sunumu
10 Grup proje sunumu
11 Grup proje sunumu
12 Grup proje sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çeşitli ilgili ders kitapları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Tartışmalara katılım
2. Final
3. Proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SC SnfiÇal
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU SC * 0.30 + ODV * 0.40 + YYS * 0.30
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu SC * 0.30 + ODV * 0.40 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci final sinavinda pazarlamada güncel konulari yorumlayacaktir.
2. Öğrenci grup projesinde pazarlamada güncel konulardan birini aciklayip, yorumlayacaktir.
3. Geç teslim edilen raporlar değerlendirmeye alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.
6. Tüm öğrencilerin cep telefonlarıyla ilgili davranış kurallarına uymaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Grup Ödevi Hazırlama ( Dönem Projesi vb.) 1 45 45
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15544
ÖK.254
ÖK.355
ÖK.4555