DERS ADI

: ORTA ASYA VE KAFKASYA TARİHİ VE SİYASETİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4114 ORTA ASYA VE KAFKASYA TARİHİ VE SİYASETİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÜL MEHPARE KURTOĞLU ESKİŞAR

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Bu ders Orta Asya ve Kafkasya'da 1991 yılından beri meydana gelen tarihsel ve siyasi gelişmeleri incelemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Post-Sovyet dönemde Orta Asya ve Kafkasya'daki bölgesel aktörlerin politikalarını ve yeniden yapılanmanın siyasi, ekonomik, kültürel ve ideolojik sorunlarına yönelik bir anlayışı ortaya koymak.
2   Kafkasya ve Orta Asya'daki çatışmaya yol açan özel sorunların yanısıra genel birtakım problemlere yönelik bir anlayış kazanmak.
3   Bölgesel çatışmaları tanımlamak ve olası çözümleri eleştirel bir düzlemde değerlendirme yetisine haiz olmak.
4   Sunum hazırlamak amacıyla araştırma yürütebilme becelerine sahip olmak.
5   Yapmış olduğu araştırmayı sunabilecek becerilere sahip olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı ve Giriş
2 Özbekistan
3 Türkmenistan
4 Kazakistan
5 Kırgızistan
6 Tacikistan
7 İran
8 Azerbeycan
9 Ermenistan
10 Gürcistan
11 Sunum
12 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Dilip Hiro, Inside Central Asia, Overlook Duckworth, New York & London, 2009.
2. Daha sonra duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Sınıf içi tartışmalar
3. Sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Post-Sovyet dönemde Orta Asya ve Kafkasya'da yeniden yapılanma sonucunda ortaya çıkan ekonomik, kültürel, siyasi, kültürel ve ideolojik problemleri, ve bölgesel aktörlerin politikalarını karşılaştırmak ve karşıtlıkları ortaya koymak.
2. Bölgede 1991 yılından sonra ortaya çıkan büyük çatışmaları açıklamak ve uyuşmazlıkların çözümüne yönelik uygulamaları eleştirel şekilde değerlendirmek.
3. Seçilmiş konu ile ilgili öğrenciler tarafından teorik bir anlayışı ve tarihsel arka planını ortaya koyacak şekilde bireysel bir araştırma yürütmek ve sistemli bir şekilde sunumunu gerçekleştirmek.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.kurtoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 25 25
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54