DERS ADI

: 1980 SONRASI TÜRKİYE'DE SİYASAL YAŞAM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 3028 1980 SONRASI TÜRKİYE'DE SİYASAL YAŞAM SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AYŞEN UYSAL

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi
Kamu Yönetimi (İ.Ö)

Dersin Amacı

Türkiye de 1980 sonrasında yaşanan ekonomik, toplumsal ve siyasal gelişmeler bağlamında Türkiye nin son otuz yıllık toplumsal tarihi konusunda bilgi dağarcığının oluşması ve yakın dönemi analiz edebilme yetisinin gelişmesi bu dersin temel amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye nin son otuz yıllık tarihini analiz etme.
2   Bir tarihsel dönemin ekonomik, politik ve toplumsal dinamiklerinin bilgisi sunma.
3   Türkiye demokrasisinin özgün dinamiklerini inceleme.
4   Türkiye deki sistemi analiz edebilme yetisini kazanma.
5   Siyasal çözümleme yapma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin temel kavramlarına giriş.
2 12 Eylül 1980 e giden süreçte toplumsal şiddet
3 12 Eylül e götüren siyasal ve ekonomik krizler
4 12 Eylül askeri rejimi
5 1983-87 arası dönemin siyasal ve toplumsal gelişmeleri
6 1987-91 arası dönemin siyasal ve toplumsal gelişmeleri
7 1990 ların kırılgan ekonomik, siyasi ve toplumsal yapısı
8 Ara sınavlar
9 Ara sınavlar
10 1990 larda toplumsal şiddet ve yükselen milliyetçilik
11 1990 ların siyasal partileri
12 2002 den günümüze Adalet ve Kalkınma Partisi iktidarı
13 2000 li yılların siyasi aktörleri
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sina Akşin ve diğerleri (der.), Türkiye Tarihi 4: Çağdaş Türkiye 1908-1980, Cem Yayınevi, İstanbul, 1992.
Ümit Cizre, Muktedirlerin Siyaseti. Merkez Sağ-Ordu-Islamcılık, Iletişim Yayınları, 1999.
Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, İletişim Yayınları, 1996.
Tevfik Çavdar, Türkiye nin Demokrasi Tarihi, İmge Yayınları, Ankara, 1996.
H. Ersel & A. Kuyaş & A. Oktay, M. Tunçay (der.), Cumhuriyet Ansiklopedisi 1923-2000, YKY Yayınları, 4 cilt, İstanbul, 2002.
Bülent Tanör & Korkut Boratav & Sina Akşin, Türkiye Tarihi 5. Bugünkü Türkiye 1980-1995, Cem Yayınları, 2000.
Ayşen Uysal (der.), Siyasal İslam ve Liberalizm. Endonezya, İran, Mısır, Tunus, Türkiye, Yakın Yayınları, Şubat 2009, İzmir.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım. Bununla birlikte öğrencilerin tartışmalara katılımı beklenmektedir.
Bir önceki dersin hatırlatılması.
Dersin temel kaynakları ve diğer kaynaklardan yararlanılarak oluşturan bir sunum eşliğinde ders anlatımı.
Verilen konuların tartışması, analizi.
Dersi öğrencinin de katılımıyla yürütme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysen.uysal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13.30 16.30
(Haftanın geri kalanında e-posta yoluyla iletişim kurmak mümkündür.)

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 4 48
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1111111
ÖK.2111111
ÖK.3111111
ÖK.4111111
ÖK.5111111