DERS ADI

: MİMARLIK TEORİSİ VE TASARIMINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5143 MİMARLIK TEORİSİ VE TASARIMINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR AÇALYA ALLMER

Dersi Alan Birimler

Bina Bilgisi Yüksek Lisans
Bina Bilgisi Doktora

Dersin Amacı

Semper'in kaplama kuramına ve 20.yy sonu Avrupa mimarisindeki etkilerine genel bakış. Mimaride dış yüzeyin özerkliği üzerine metodolojik ve eleştirel tartışmalar. Yüzeyin ve strüktürün ilişkisi. Seçilmiş çağdaş yapıların tekstil tektoniğinin incelenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimarlık kuramı alanında güncel literatürü tanımak
2   Bu bilgiyi güncel mimarlık kuramına uyarlamak
3   Mimari metinleri yorumlamak
4   Çağdaş mimarlık örneklerini analiz etmek
5   İngilizce akademik yazma becerilerini geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve dersin işleyişinin anlatılması
2 Semper'in Kaplama Kuramı (Bekleidung): Mimarlığın Temeli Gottfried Semper, 'The Textile Art Considered in Itself and in Relation to Architecture', in The Four Elements of Architecture and Other Writings, Cambridge, 1989.
3 Vienna, 1900ler: Wagner, Hoffmann, Loos Rebecca Houze, 'The Textile as Structural Framework: Gottfried Semper's Bekleidungsprinzip and the Case of Vienna 1900', Textile: The Journal of Cloth and Culture, 4, No 3, Fall 2006, ss. 292-311
4 Bekleidung Leila W. Kinney, 'Fashion and Fabrication in Modern Architecture', The Journal of the Society of Architectural Historians, vol. 58, no. 3, (1999), ss. 472-481.
5 Modern Mimarlıkta Giyinme Metaforu Karen Franck, 'Yes, We Wear Buildings', Architectural Design, vol. 70, no. 6, 2000, 24-7. Mary McLeod, 'Undressing Architecture: Fashion, Gender, and Modernity,' Architecture: In Fashion, der. Deborah Fausch (New York: Princeton Architectural Press, 1994).
6 Moda Tasarımında Mimari Metaforlar Bradley Quinn, The Fashion of Architecture, Berg Publishers, 2003. Brooke Hodge, Patricia Mears, Susan Sidlauskas, Skin + Bones: Parallel Practices in Fashion and Architecture, Thames & Hudson, 2006.
7 Perdeler ve Perde Duvarlar: Modern Mekanın Tekrar Tanımı Joel Sanders, 'Curtain Wars: Architects, Decorators, and the 20th-Century Domestic Interior', Harvard Design Magazine, No.16, 2002, ss. 14-20.
8 Paketlenmiş Binalar: Christo and Jeanne Claude Bourdon, David. 'Packaging: Revelation through Concealment,' Christo and Jeanne-Claude: Early Works, 1958-69. Köln, New York: Taschen, 2001.
9 Yüzey Apliği: Venturi, Scott Brown David Leatherbarrow ve Mohsen Mostafavi, 'The Appearence of Covering', Surface Architecture, MIT Press, 2002, ss. 79-130.
10 Seçilmiş Çağdaş Binaların Tekstil Tektoniği Mark Garcia, 'Prologue for a History and Theory of Architextiles', Architectural Design, vol. 76, no. 6, 2006, ss.12-20.
11 Seçilmiş Çağdaş Binaların Tekstil Tektoniği II Mark Garcia, 'Impending Landscapes of the Architextile City: An Interview with Dominique Perrault', Architectural Design, özel sayı: Architextiles, der. Mark Garcia. Volume 76, No 6, 2006, ss. 28-34.
12 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Haftalık ders programına bakınız.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste öğrencilere konular yürütücü tarafından anlatılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

acalya.allmer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında belirlenecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1111111
ÖK.2111111
ÖK.3111111
ÖK.4111111
ÖK.5111111