Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sahne Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR HÜLYA NUTKU |
Dersi Alan Birimler |
Sahne Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Geçmişte yönetmenin görevini üstlenen yazardan, oyuncuya olan tarihsel gelişim,daha sonra 19. Sonu 20. Yüzyıl başa Saxe Meiningen Dükü II.Georg la başlayan yönetmenliğin tarihini 20.yy dan günümüze 2000li yıllara getiren gelişmelerin ışığında dünya çapında yönetmenleri ele alan ayrıca Türk Tiyatrosu nda yönetmenliğin gelişimi ve çağımızın Türk Tiyatro yönetmenlerini değerlendiren bir ders |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Nutku,Özdemir, Modern Tiyatro Akımları,Dost yayınevi,Ank,1963 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Önce kuramsal bilgilendirme, tarihsel gelişim, reji anlayışındaki değişiklikler, yönetmenlerin buna katkıları, örneklemelerle yönetmenliğin 20 yüzyılın ortasında vardığı nokta, genel değerlendirmeye yönelik sunum ve ödevler |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Konuyla ilgili kitapların okunması, verilerin toplanması, varsa görsel malzemelere ulaşılması,kaynak kullanmadakı zenginlik, yorumların ve yaratıcı fikirllerin özgün düşünce ve yorumlarla buluşmasının sağlanması |
Değerlendirme Kriteri |
Değerlendirme yöntemleri geçerlidir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Kaynak kullanımı,görsel malzemeye ulaşma, internet verileri, ödev,sunum disiplini |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
hulya.nutku@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Perşembe 12.00-13.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|