Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sahne Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR HÜLYA NUTKU |
Dersi Alan Birimler |
Sahne Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin Amacı: Günümüz tiyatrosunda modern ve postmodern metinlerin ve yazarlarının yazarlık tutumları, uyguladıkları teknikler, zaman mekan kullanımındaki gelişmeler, tartışma alanları, belirsizliklerin egemen olduğu alan kavramı, karakterlerdeki olumlu-olumsuz kavramlarının içiçeliği, izleği takip eden izleyici kavramı, yeni dramaturjik yaklaşımlar, okur ya da izleyici merkezli yapıtlar ve bu yapıtları oluşturan temel özellikler |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Aktulum Kubilay, Metinlerarasılık//Göstergelerarasılık,Kanguru Yay.Ank.2011 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Kuramsal bilgilendirme, model oyunlardaki teknik özellikler üzerine bilgilendirme, yazım tekniklerindeki ilginç örneklerin değerlendirilmesi, metinlerarası ilişkilerdeki özgün metin, yeni metin arayışları üzerine yorum ve bilgilendirme |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Modern-postmodern metin tekniklerini kavrama, bu konuda özgün yorum ve beyin fırtınası yapabilme becerisi. Metne yönelişte yazarların biçem farklılıklarını ortaya koyup bu bağlamda model metinlerden sunum yapabilme |
Değerlendirme Kriteri |
Değerlendirmeye ilişkin tüm veriler, saptanan yöntem geçerlidir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin kuralı gereği devamlılık, katılım, metin okumada süreklilik, temel kavramların ışığında sunum yapmak ve özgün düşünceyi savunabilme yetisi, disiplin |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
hulya.nutku@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
salı:12.00-13.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|