DERS ADI

: TİYATRO ELEŞTİRİSİNDE ÇAĞDAŞ YÖNELİŞLER I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5123 TİYATRO ELEŞTİRİSİNDE ÇAĞDAŞ YÖNELİŞLER I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ÖZLEM BELKIS

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tiyatro eleştirisinin gerek uygulamalı alanında (gösterim eleştirisi), gerekse de kuramsal alanında (bilimsel eleştiri) çalışmalar yapmak, bu amaçla en az bir makale üreterek alana bilimsel ve sanatsal olarak katkıda bulunmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   tiyatro eleştirisinin kapsamını ayrıntılarıyla tanımlayabilmesi
2   gösterimin eleştirisini yapabilmesi, yazabilmesi, bir eleştiri metnine dönüştürebilmesi,
3   Belirlediği bir bağlam çerçevesinde metne dayalı bilimsel eleştirinin çerçevesini çizerek yazabilmesi, bir bilimsel eleştiri örneğini yazılı olarak ortaya koyabilmesi
4   Disiplinlerarası çalışma becerisini geliştirerek alan bilgisini desteklemesi
5   Okuma biçimleri hakkında uygulamalar yaparak metne farklı bakış stratejilerini görebilmesi, düşünce geliştirerek uygulayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: genel çerçevesiyle tiyatro eleştirisi.
2 Örneklerle gösterim eleştirisi
3 Örneklerle gösterim eleştirisi
4 Örneklerle tiyatroda bilimsel eleştiri
5 Bilimsel eleştiri için konu seçimi ve başlık oluşturma çalışmaları
6 Örneklerle tiyatroda bilimsel eleştiri
7 Bir gösterim ve değerlendirme, tartışmalar
8 Bir gösterim ve değerlendirme, tartışmalar
9 Yazılmış gösterim eleştirisinin eleştirisi
10 Yazılmış gösterim eleştirisinin eleştirisi
11 Bilimsel eleştirinin çerçevesini netleştirme, genel tartışmalar
12 Bilimsel eleştiri çalışması üzerine tartışmalar
13 Bilimsel eleştiri çalışması üzerine tartışmalar
14 Bilimsel eleştiri çalışması üzerine tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eleştiri, metin çözümleme ve yorumlama ile ilgili her türlü çalışma, kitap, makale, görsel malzeme kullanılabilir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kaynaklara ve bilgiye dayalı tartışmalar, derse katılım ve uygulamalar üzerine gerçekleştirilecek tartışmalar temel strateji olarak belirtilebilir
Öğrencinin hazırlayacağı çalışmada, odak aldığı eleştiri nesnesine bakışı, derinliği ve ortaya koyuş biçimi öncelikle değerlendirilecektir.
Çözümlemelerinde doğru ve yeterli tespitlerde bulunup bulunmadığı, kuramsal bağlamda kaynaklardan yeterli biçimde yararlanıp yararlanmadığı izlenecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL Derse Katılım
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.60 + DKL * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Verilen ödevlerin zamanında ve tam olarak gelmesi, yeterli kaynak araştırması yapılmış ve kaynaklardan etik çerçevede ve doğru olarak yararlanılmış olması önemlidir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 80 ine katılım zorunludur.
Öğrenciler, her ders işlenecek derse ilişkin oyunları ve oyun metinleri ile ilgili kaynakçaları okumakla yükümlüdür.
Verilecek çalışma ve ödevleri zamanında ve tam olarak getirmek zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.belkis@deu.edu.tr
0232 412 92 49
0532 625 7831

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

hafta içi öğle saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
ders anlatımı 15 3 45
haftalık ders öncesi / sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerinin okunması vb) 15 3 45
ödev hazırlama 4 15 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154555254554
ÖK.2555555454
ÖK.3555555454
ÖK.4555
ÖK.5555555454