DERS ADI

: İMGE, SÖZ VE YAZI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 5041 İMGE, SÖZ VE YAZI I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Resim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÜLAY SAĞLAM

Dersi Alan Birimler

Resim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders; resim, fotoğraf, film, video ve performans gibi işler üzerinden görüntü- imge üretimi meselesine odaklanarak, imge düzenlerinin sözlü ve yazılı anlatım olanaklarıyla sökümünü amaçlar. Seçilmiş imgenin (simge) anlam ve çağrışım evrenini aralamaya çalışır. Çağdaş sanat kuramları ve felsefesi bağlamında imgesel kurulumun ayrıcalığını vurgulayarak yeniden anlam üretmeyi hedefler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersi alan öğrencilerin imge düzeni oluşturma, sözlü anlatımı ve yazma deneyimi sürecini yaratıcı bir eylem olarak kavraması,
2   Sanat yapıtının göstergeler üzerinden çözümlenmesi yaklaşımının tutarlılığını bir görsel kültür olgusu olarak benimsemesi,
3   Yapıtı çözümleme ile söz ve yazı diliyle onu eleştirme yaklaşımlarının dizgeli bir mantık dahilinde bağlantılı süreçlerle analiz edilebileceğini görmesi,
4   Toplumların ve sanatın gelişimiyle alakalı tarihsel, kültürel ve siyasi verilerin sanat yapıtını daha net tanımlayacağını bilmesi,
5   Sanat eseri, sanatçı ve izleyici ilişkisi ile ilgili bilgilerin isabetli bir şekilde kullanımı yoluyla daha sağlıklı bir anlam üretimi ortamının sağlayacağını görmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanatsal Anlamda İmge, İmgelem, İmgesel Düzenler
2 Algı Metaforları ve imge düzeni üzerinden anlam üretimi
3 Gerhard Richter Örneği
4 Sanat üretiminin niteliği ile işlerin nedenselliği üzerinden güncel sanatçıların belli bağlamlara oturtulması
5 Tematik bağlamda sanatçıların karşılaştırılması ve oluşan yeni konumlar üzerinden eleştirel okumalar
6 Wolfgang Tillmans
7 William Kentrich
8 Peter Doig
9 Luc Tuymans
10 Francis Alys
11 Cindy Sherman
12 Sherry Levine
13 Olaffur Eliassson
14 Charles Ray

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Danto, Arthur, Sanatı Sonundan Sonra, Ayrıntı Yayınları.
2. Foster, Hal; Zoraki Güzellik, Ayrıntı Yayınları.
3. Foster, Hal; Gerçeğin Geri Dönüşü, Ayrıntı Yayınları.
4. Berger, John; Görme Biçimleri, Metis Yayınları, 1987.
5. Foucault, Michel, Bu Bir Pipo Değildir, Yapı Kredi Yayınları, 1990.
6- Taburoğlu, Özgür, Dünyevi ve Kutsal, Metis Yayınları, 2009.
7- Sayın, Zeynep; İmgenin Pornografisi, Metis 2004.
8- Buck-Morrs, Susan; Görmenin Diyalektiği, Metis 2008.
9- Cohn, Dorrith; Şeffaf Zihinler, Metis 2009.
10- Jameson, Fredric; Ütopya Denen Arzu, Metis 2009.
11- Girard, Rene; Romantik Yalan ve Romansal Hakikat, Metis Yayınları, 2008.
12- Boym, Swetlena, Nostaljinin Geleceği, Metis Yayınları, 2009.
13- Moretti, Frtanco; Mucizevi Göstergeler, Metis yayınları, 2008.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel sunumlar üzerinden, tartışma süreçlerine dayalı sözlü ve yazılı anlam üretme pratikleri yöntem olarak kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 15 3 45
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 4 56
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Sunum hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15355
ÖK.25355
ÖK.35355
ÖK.45355
ÖK.55355