DERS ADI

: ÇAĞDAŞ SANAT

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 5048 ÇAĞDAŞ SANAT SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT AHMET FEYZİ KORUR

Dersi Alan Birimler

Resim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çağdaş sanat uygulamalarını ve belirleyici koşulları sanatsal, toplumsal ve felsefi boyutlarıyla tarihsel bir perspektiften incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konuya ilişkin farklı perspektifler içeren uluslararası literatürden ve temel kavramlardan haberdar olması
2   Konunun çeşitli boyutlarına ilişkin kapsamlı, derinlikli ve eleştirel bir kavrayış ve bakış açısına sahip olması
3   Sistematik düşünmeye dayalı bilimsel bir tartışmanın ilkeleri, kuralları yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması
4   Sanat eğitiminin teorik (sanat hakkında düşünme) ve pratik (sanatla düşünme) boyutlarını uygun bir biçimde ayırması ve ilişkilendirmesi
5   Sanatsal çalışmalarını içinde bulunduğu daha geniş bir kültürel çerçeve içerisinde konumlandırması ve anlamlandırması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 90 lar: Enstalasyon, Video, İlişkisel Estetik,
2 90 lar: Enstalasyon, Video, İlişkisel Estetik,
3 90 lar: Enstalasyon, Video, İlişkisel Estetik,
4 Genç İngiliz Sanatçıları, Eski Yeni Ustalar
5 Genç İngiliz Sanatçıları, Eski Yeni Ustalar
6 Genç İngiliz Sanatçıları, Eski Yeni Ustalar
7 Genç İngiliz Sanatçıları, Eski Yeni Ustalar
8 J. Baudrillard: The Cospiracy of Art
9 J. Baudrillard: The Cospiracy of Art
10 J. Baudrillard: The Cospiracy of Art
11 J. Baudrillard: The Cospiracy of Art
12 P. Virilio: The Accident of Art
13 P. Virilio: The Accident of Art
14 P. Virilio: The Accident of Art

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

D. Kuspit: The Contemporary and The Historical, A. C. Danto: After The End of Art, C. Greenberg: Modern and Postmodern, J. Baudrillard: The Cospiracy of Art, N. Bourdiou: Relational Aesthetic, Stewart martin: Critic of Relational Aesthetic

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Öğrencinin ders içi tartışmalara katkısı
2. Bilimsel bir makale yazım kurallarına uygun hazırlanmış bir ödev kapsamında kavramsal bir tartışmayı sistematik bir biçimde yürütmesi
3. Ödev ve sınavlarda ifade edilen düşüncelerin kapsamı ve derinliği ve dilbilgisi kurallarına uygunluğu
4. Arasınav ve final sınavında belirli bir süre içinde düşüncelerini sistematik bir biçimde düzenlemesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 FN Final
2 BNS Başarı Notu FN * 1
3 BUT Bütünleme Notu
4 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu BUT * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencinin ders içi tartışmalara katkısı
2. Bilimsel bir makale yazım kurallarına uygun hazırlanmış bir ödev kapsamında kavramsal bir tartışmayı sistematik bir biçimde yürütmesi
3. Ödev ve sınavlarda ifade edilen düşüncelerin kapsamı ve derinliği ve dilbilgisi kurallarına uygunluğu
4. Arasınav ve final sınavında belirli bir süre içinde düşüncelerini sistematik bir biçimde düzenlemesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 3 45
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555535233155
ÖK.255555535233155
ÖK.355555535233155
ÖK.455555535233155
ÖK.555555535233155