DERS ADI

: 20.YY.MÜZİK AKIMLARI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAS 5231 20.YY.MÜZİK AKIMLARI I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT EBRU GÜNER CANBEY

Dersi Alan Birimler

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilere, Empresyonizm, Ekspresyonizm, Neoklasisizm gibi Sanat Akımları hakkında temel bilgileri kavrayabilme ve müzik temelli olmak üzere, diğer tüm sanat dallarında bu akımların uygulanma yöntemlerini örneklendirerek açıklama becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   20. Yüzyıla ait sanat akımlarından Empresyonizm, Ekspresyonizm, Neoklasisizm hakkında temel bilgileri tanımlayabilmesi ve aralarındaki farkları açıklayabilmesi
2   Empresyonist, Ekspresyonist ve Neoklasik Müzik Stillerinde Yazılmış Eserler hakkında armonik ve biçimsel açıklamalar yapabilmesi,
3   Empresyonist, Ekspresyonist ve Neoklasik besteciler ve önemli yapıtlarını tanımlayabilmesi
4   Empresyonizm, Ekspresyonizm, Neoklasisizm akımlarının tarihsel, sosyo-ekonomik ve politik durumlarına ilişkin temel yaklaşımları tartışabilmesi,
5   Herhangi bir sanat akımının tüm sanat dallarında kullanımına ilişkin araştırma yaparak, elde ettiği bulguları bir rapor haline getirip yazabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: 20. Yüzyıl Müzik Akımları
2 Empresyonizm
3 Müzik Dışı Sanat Dallarında Empresyonizm
4 Sembolizm
5 Müzikte Empresyonizm
6 Ekspresyonizm
7 Müzik Dışı Sanat Dallarında Ekspresyonizm
8 Müzikte Ekspresyonizm/ İkinci Viyana Ekolü ve 12 Ton Tekniği
9 Neoklasisizm
10 Müzik Dışı Sanat Dallarında Neoklasisizm
11 Ödev Sunumları: Empresyonizm
12 Ödev Sunumları: Ekspresyonizm
13 Ödev Sunumları: Neoklasisizm
14 Ara Sınav
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Wennerstrom, H. Mary. 1969, Anthology Of Twentieth-Century Music, Prentice-Hall, A.B.D.
Yardımcı kaynaklar: Antmen, Ahu. 2008, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul.
Diğer ders materyalleri: Müzik Akımlarına ilişkin yazılı, görsel ve işitsel kayıtlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Ders anlatımı, 20. yüzyıl müzik akımları ile ilgili ana başlıklar ve konu ile ilgili araştırma yöntemlerin öğretim elemanı tarafından anlatılmasının ardından belirlenen müzik akımları hakkında yazılı, görsel ve işitsel kayıtların öğretim elemanı tarafından derste sunulması ve de öğrencilerin seçilen her müzik akımı için hazırladıkları ödevlerin sunumları yolu ile yapılır.

Ödevler
Ödevler, derste uygulanacak her müzik akımını ile ilgili, öğrencinin bir sonraki derse kadar konuyu araştırarak hazırlaması gereken yazılı raporlardan oluşur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %70 ini yazılı sınavlardan elde edecektir. Öğrenciler, soruları her sınav sırasında öğretim elemanı tarafından dağıtılacak kâğıtlar üzerine cevaplayacaklardır. Sorular, sınıfta işlenen konuları, ödev olarak verilen konuları içerecektir. Sınavlar, öğreticinin inisiyatifine bağlı olarak kapalı uçlu (test) ya da açık uçlu sorulardan oluşabilir.

Dönem Ödevi: (Rapor Hazırlama)
Öğrencilere kendilerine bildirilecek tarihe kadar hazırlayıp teslim edecekleri bir araştırma ödevi verilecektir. Öğrenciler başarı puanlarının %30 unu bu ödevlerden elde edecektir. Öğrencinin gerçekleştireceği ödev öğretim elemanı tarafından belirlenecek sanat akımı ya da akımlarının müzik, resim, mimari, heykel, edebiyat ve de tarihsel yönden açıklanmasını amaçlayan rapor biçimindedir. Ödevler, rapor halinde Microsoft Word kullanılarak, yazım kurallarına uygun biçimde yazılacak, basılı olarak bir kopyası da öğretim üyesine teslim edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar
Yazılı sınavlar öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Rapor Hazırlama:
Öğrencinin, öğretici tarafından seçeceği müzik akımlarını müzik, resim, mimari, heykel, edebiyat ve de tarihsel yönden araştırarak incelemeyi, elde ettikleri bulguları rapor halinde aktarmaları başarı için esastır. Öğrencinin, araştırma sonucu elde ettiği bilgileri ödev halinde sunarken içerik ve aktarma yöntemi yazım kuralları gibi yazılı anlatım ilkelerinin kalitesi bakımından da değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 0 232 412 95 50 ebru.guner@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Uygulama 3 2 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 3 20 60
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1113312
ÖK.2313312
ÖK.3114412
ÖK.43144313
ÖK.513154314