DERS ADI

: KÜLTÜREL ORGANOLOJİ (ÇALGI BİLİMİ) II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAS 5264 KÜLTÜREL ORGANOLOJİ (ÇALGI BİLİMİ) II SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MURAT KÜÇÜKEBE

Dersi Alan Birimler

Müzik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kültürel bağlamı taşıma, gösterme ya da değişen kültürel tasarımlara görünürlük kazandırma potansiyeli açısından çalgı ve çalgı kullanımına ilişkin örnekleri inceleyerek kültürel organolojinin yaklaşımına dair bilgiyi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye organoloji yazını hakkında bilgi sahibidir.
2   Türkiye dışı organoloji yazını hakkında bilgi sahibidir.
3   Kültürel organoloji yazını hakkında bilgi sahibidir.
4   Türkiyedeki çalgı yapımcılık mesleğinin kurumsallaşma sürecini bilir.
5   Çalgıların kültürel anlam ve sosyal işlevleri konusunda bilgi sahibidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye'de organoloji çalışmaları
2 Türkiye'de organoloji çalışmaları
3 Ödev konusu seçimi
4 Türkiye'de çalgı yapımcılığının kurumsallaşma süreci
5 Uluslararası literatürde organoloji çalışmaları
6 Uluslararası literatürde organoloji çalışmaları
7 Kültürel organoloji
8 Kültürel organoloji
9 Kültürel bağlamıyla çalgı
10 Kültürel bağlamıyla çalgı
11 Kültürel bağlamıyla çalgı
12 Kültürel bağlamıyla çalgı
13 Ödev teslimi ve incelenmesi
14 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

BROUGHTON, Simon, Ellingham, Mark. (2000). World Music, Roughguide, London.
DAWE, Kevin. (2003). Lyres and the Body Politic: Studying Musical Instruments in The Cretan Musical Landscape ,
Popular Music and Society, Volume 26, No:3, New York: Routledge, s:263-283.
DAVE, Kewin. (2003). The Cultural Study of Musical Instruments , The Cultural Study of Music, Routledge, New York, s. 274-283.
DE VALE, Carole Sue, ed. (1990). Issues in Organology, Selected Reports in Ethnomusicology, vol. 8, Los Angeles: University of California.
DOURNON, Genevieve. (1982). L he ritage muse ographique d Andre Schaeffner: les collections d instruments de musique du Muse e de Homme , Revue de Musicologie, s: 214-220.
GRUNFELD, Frederick. (1969). The Art And Times of The Guitar: An Illustrated History of The Guitars and Guitarists, Collier Books Guides Ltd. New York.
HASGU L, Nejdet. (1996). Cumhuriyet Do nemi Mu zik Politikaları , Dans Mu zik Ku ltu r, Sayı: 62, Bog azic i U niversitesi Yayınevi, I stanbul, s: 27-45.
HU REL, Feridun. (2000). 3 Hu rel Bir Efsanenin O yku su , Ada Yayıncılık ve Mu zik Tic. Ltd. S ti. I stanbul.
IZOKOWITZ, Karl G. (1935). Musical and Other Sound Instruments of the South American Indians, Go teberg: Wettergen and Kerber.












KAPLAN, Ayten. (2005). Ku ltu rel Mu zikoloji, Bag lam Yayınları, I stanbul.
KARTOMI, Margaret. (1991). On Concepts and Classifications of Musical Instruments, University of Chicago Press, Chicago.
KARTOMI, Margaret. (2001). The Classification of Musical Instruments: Changing Trends in Research from the Late Nineteenth Centry, with Special Reference to the 1990s , Ethnomusicology, Vol 45, No.2 s: 283-314.
LA RUE, Helene. (1997). Music, Literature and Etiquette: Musical Instruments and Social Identity from Castiglione to Austen , Ethnicity, Identity and Music, ed: Stokes, Martin, Berg Publishers. s: 189-204, New York.
LINN, Karen. (1994). That Half Barbaric Twang: The Banjo in American Popular Culture, Urbana University of Illinois Press, Illinois.
LYDON, Michael, Ellen Mandel. (1980). Boogie Lightning: How Music Became Electric, Da Capo Pres. New York. MERRIAM, Alan P. (1964). The Anthropology of Music, Evenston: Northwestern University Press.
NORLIND, Tobias. (1932). Musikinstrumentensystematik , Svensk Tidskrift for Musikforsking, vol 14, s: 95-123. SHILLING, Chris. (1993). The Body and Social Theory, London: Sage Publications.
SMALL, Christopher. (1998), Musicking, Wesleyan University Press, Connecticut.
STOKES, Martin. (1997). Introduction , Ethnicity, Identity and Culture in Anthropology, Oxford. STOKES, Martin. (1998). Tu rkiye de Arabesk Olayı, I letis im Yayınları, I stanbul.
WAKSMAN, Steve. (2003). Reading The Instrument: An Introduction , Popular Music and Society, Vol. 26, No: 3, Ro- utledge Publications, London, s: 251-261.



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu ile ilgili ana başlıklara ilişkin sözlü anlatım.
Görsel ve işitsel örneklerin incelenmesi.
Konuyla ilgili kaynak çalışmaların incelenmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum/Rapor
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav, öğrencilerin öğrenme çıktılarında belirtilen yeterliliklere ulaşıp ulaşamadıkarını ölçmeyi hedefler.
Ödev/Sunum, belirtilen araştırma konusunda öğrencinin elde ettiği bilgiyi yazılı metin aracılığıyla aktarması beklenecektir. Bu noktada ödev, içerik ve şekil özellikleri açısından da değerlendirmeye alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılmamış olmak ödev teslimi için geçerli bir mazeret olarak kabul edilmeyecektir.
Belirtilen zamanda teslim edilmeyen ödev çalışmasına ait yazılı metin değerlendirmeye alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muratkucukebe@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Öğrenci Sunumları 1 1 1
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13213
ÖK.23213
ÖK.33213
ÖK.43213
ÖK.53213