DERS ADI

: ULUSLARARASI PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İPL 7029 ULUSLARARASI PAZARLAMA ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Pazarlama Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR SEMRA AYTUĞ

Dersi Alan Birimler

Pazarlama Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

İşletmelerin pazarlama faaliyetlerinin sınır ötesi uygulamalarında başarılı olabilmeleri için çevresel faktörlerin öneminin anlaşılması ve uluslararası pazarlama stratejilerinin oluşturulması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uluslararası pazarlama ile ilişkili kavramları anlamak
2   İşletmelerin pazarlama stratejisi ve pazarlama karması unsurlarını tasarlayabilmek
3   Uygulanan uluslararası pazarlama strateji ve uygulamalarını analiz eder ve yorumlamak
4   Uluslararası işletmelerin pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini değerlendirmek
5   Uluslararası pazarlama faaliyetleri ile ilgili uygulamalara ilişkin bilişsel deneyim kazanmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uluslararası pazarlama kavramı ve uluslararası pazarlamaya giriş
2 Uluslararası pazarlama çevresi: küresel ekonomik çevre
3 Ekonomik çevre: Uluslararası pazarların ülkesel ve bölgesel Pazar karakteristikleri
4 Sosyal ve kültürel çevre
5 Politik ve yasal çevre
6 Küresel pazarlama stratejisi
7 Uluslararası pazarlama araştırması, uluslararası pazarlama faaliyetlerinin planlanması, organizasyonu ve kontrolü
8 Uluslararası ürün politikası
9 Uluslararası dağıtım politikası
10 Uluslararası tutundurma
11 Uluslararası fiyatlandırma
12 Uluslararası hizmetlerin pazarlanması
13 Öğrenci Sunumları
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

International Marketing, Vern Terpstra and Ravi Sarathy, Dryden Pres Series
Global Marketing, Warren J. Keegan and Mark S. Gren, Prentice Hall Education
Uluslararası Pazarlama Stratejisi, Frank Bradley, Çeviren: İçlem Er, Bilim Teknik Yayınevi
Stratejik Küresel Pazarlama, Elif Yayınevi, Editörler: Necdet Timur, Alparslan Özmen

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51