DERS ADI

: KALİTE YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 5064 KALİTE YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BANU DEMİREL

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, kalite yönetiminin stratejik önemini anlamak ve kalite yönetim tekniklerinin piyasada rekabet avantajı sağlayabilmek için nasıl kullanılabileceği hakkında öğrenciyi bilgilendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   kalite kontrol araçlarını tanımlayabilecek
2   kalite güvence sistemlerini oluşturabilecek
3   mal ve / veya hizmetlerin özelliklerini tanımlayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kaliteye Giriş
2 Farklı Perspektiflerden Kalite
3 Kalite Teorisi Konu anlatımları öğrenciler tarafından hazırlanıp sunulacaktır.
4 Kalite Araçları Konu anlatımları öğrenciler tarafından hazırlanıp sunulacaktır.
5 Kalite Fonksiyon Göçerimi Çalıştayı
6 Kalite Fonksiyon Göçerimi Çalıştayı
7 Vize
8 Kalite Standartları Konu anlatımları öğrenciler tarafından hazırlanıp sunulacaktır.
9 Küresel Kalite Ve Uluslararası Kalite Ödülleri Konu anlatımları öğrenciler tarafından hazırlanıp sunulacaktır.
10 Ürün ve Süreç Tasarımında Kalite
11 Hizmet Kalitesi Tasarımı
12 SERVQUAL Uygulaması
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Foster, S.T. (2013). Managing Quality An Integrative Approach, Prentice-Hall, Inc. Upper Saddle River, New Jersey.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, sınıf içi örnek olay ve makale tartışmaları, bireysel çalışma, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Konu Sunumları
Herbir öğrenci konu sunumları için profesyonelce hazırlanmalıdır (Sunumlar en az 60 dakika olacaktır). 5 farklı akademik makale kullanmak zorunludur. Öğrenciler ayrıca sunumlarında video, vaka çalışması ve sınıf içi çalışma yöntemleri gibi konuyla bağlantılı diğer materyalleri de kullanmak zorundadır. konu sunumlarının özetlendiği ufak kitapçıklar hazırlanmalı (Sunum slaytlarında ve kitapçığın hazırlanmasında APA formatı kullanılması zorunludur) ve ara sınavda tüm sınıf bu konulardan sorumlu olacağından, sınıf içinde paylaşılmalıdır.

Dönem Projesi
2 öğrenciden oluşan gruplar ile öğrenciler gerçek bir KFG uygulaması yapacaklardır. Sunum günü öğrenciler sunumlarının çıktısını teslim etmelidir.



Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Tüm ödevler zamanında teslim edilmelidir. Zamanında verilmeyen ödevler kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.atrek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 2 3 6
Ödev Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15
ÖK.23
ÖK.33