Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Almanca Mütercim Tercümanlık Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR GÜLPERİ SERT |
Dersi Alan Birimler |
Almanca Mütercim Tercümanlık Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Çeşitli türlerdeki metinlerin çevirilerini değerlendirmede öğrencilere eleştirel bir bilinç ve eleştiri söylemi kazandırmak; çeviri metinlerin başarılı ve başarısız yönlerinin tartışılması ve eleştirel incelemesinde, öğrencilerin uygun eleştiri söylem(ler)ini tespit edebilmelerini ve geliştirmelerini sağlamak; eleştirel bir yaklaşım için gerekli ölçütleri tartışmak; mevcut kuramsal yaklaşımları incelemek ve tartışmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Translation Criticism The Potentials and Limitations by Katharina Reiss, tr. Erroll F. Rhodes. Manchester: St. Jerome Publishing, 2000. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ödev, yarıyıl sonunda öğrencilerin seçeceği bir konu üzerine hazırlanacak olan en çok 10 sayfalık araştırma ödevidir. Rapor ise yarıyıl içerisinde iki tane olmak üzere, okunan ve tartışılan okumalara ilişkin hazırlanacak kısa ödevlerdir. Derse katılım, derse devam etmenin yanında, öğrencinin ders içerisindeki tartışmalara katılımını ve derste gösterdiği gelişimi içerir. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Almanca |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gulperi.sert@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|