DERS ADI

: TASAVVUF TERMİNOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 5146 TASAVVUF TERMİNOLOJİSİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HİMMET KONUR

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tasavvufun belli başlı kavram, konu ve problemlerinden hareketle metodolojisini kavramak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasavvuf kavramlarını ve anlamlarını bilir.
2   Tasavvuf düşüncesinin yapısını ve özelliklerini kavrar.
3   Tasavvufun belli başlı konu ve problemlerini tanır.
4   Tasavvuf terminolojisinin gelişim sürecini kavrar.
5   Tasavvufî kavramların birbiriyle alakasını kurabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tasavvuf Terminolojisinin Oluşumu
2 Istılahatu's-Sufiyye Türü Eserler
3 Tasavvufta Ulûhiyyet Telakkisi-Tevhîd
4 Tasavvufta İnsan
5 Tasavvufî Bilgi
6 Tasavvufta Makamlar ve Haller
7 ARA SINAV HAFTASI
8 ARA SINAV HAFTASI
9 Tasavvuf Kavramları: Şathiye
10 Tasavvuf Kavramları: Vecd
11 Tasavvuf Kavramları: Keşif ve Keramet
12 Tasavvuf Kavramları: Rabıta
13 Melâmet ve Fütüvvet
14 Tasavvuf Kurumları: Tekke, Dergâh, Hânkâh, Zâviye, Âsitâne

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Süleyman Uludağ, İslam Düşüncesinin Yapısı, İst. 1985.
2. Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, İst. 2006.
3. Afifi, İslam Düşüncesi Üzerine Makaleler, İst. 2000, 135-194.
4. Ethem Cebecioğlu, "Şatahat İbarelerinin Anlaşılmasına Doğru: Metodik Bir Deneme", Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, sa: 17, (2006), ss. 7-27.
5. Süleyman Ateş, İslam Tasavvufu, İst. 1992.
6. Himmet Konur, "Makamlar ve Haller", DEÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, IX, ss.318-329.
7. Himmet Konur, "Tasavvuf Terminolojisinin Teşekkül Süreci", I. İslami İlimlerde Terminoloji Sorunu Sempozyumu Bildirileri, Ankara 2006, ss. 501-520.
8. Himmet Konur, "Şeriat ve Tasavvuf", İslâmiyat, I/4, 119-126, (Ekim-Aralık 1998).
9. İsmail Köksal, "Fıkıh ve Tasavvuf İlişkisi", Tasavvuf, sa: 2 (Aralık 1999), ss. 83-104.
10. Kadir Özköse, "Tasavvufi Tecrübede Salikin Kendinden Geçme Durumu: Vecd", Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, sa: 18, (2007), ss. 65-85



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım ve Soru-cevap yöntemiyle, ele alınan konuların analiz ve değerlendirilmesi yoluna gidilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

himmet.konur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 14:00 -16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.14
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.43
ÖK.53