DERS ADI

: İSLAM DÜŞÜNCESİNDE KELAM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 5174 İSLAM DÜŞÜNCESİNDE KELAM SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciye, yapılacak araştırmalarda bilimsel standartlara uygun teknik ve yöntemi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İslam Düşüncesi ve özellikleri hakkında genel bilgi sahibi olur.
2   Temel İslam İlimlerin ortaya çıktığı şartları tanıma ve kavramaya çalışır.
3   İslam Düşüncesi içinde Kelam metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
4   Kelam Alanında koordine bilimsel araştırma yapma teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
5   Bilimsel Araştırma yapma konusunda yeterli bilgi donanımına sahip olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel İslam Bilimleri: Genel Bir Bakış
2 İslam Düşüncesi İçinde Kelam ın Yeri
3 İslami İlimler: İlim Tasnifleri
4 Konuya Devam
5 İslami İlimlerin Ortaya Çıkışı / Tedvini
6 Konuya Devam
7 İslam Düşüncesinde Metodoloji Sorunu
8 Konuya Devam
9 İslam Araştırmalarında Bütüncül Yaklaşım: Yöntem ve Teknikler
10 Konuya Devam
11 İslam Araştırmalarında Parçacı Yaklaşım
12 İtikadi Mezhepler Arasında Ortak Noktalar: Tevhid
13 İtikadi Mezhepler Arasında Farklı Noktalar: Fırkalaşma
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- M.Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, Çev.Prof.Dr. E.Ruhi Fığlalı, Ank., 2010.
- Falurrahman, İslam, Çev. Prof.Dr. M.Dağ, Prof.Dr.M.Aydın, Ank., 1992.
- Eş ari, Ebu l-Hasan, Makalatu l-İslamiyyin, Neşr. H.Ritter, Wiesbaden, 1980.
- Şehristani, el-Milel ve n-Nihal, Çev. M. Öz, İst., 2008.
- O Leary, De Lacy, İ. Düşüncesi ve Tarihteki Yeri. Çev. H.Aydın, Y. Kutluay, Ank. 1971.
- Diğer ders materyalleri:
- İslam Ansiklopedisinin ilgili maddeleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav ile Final sınavında öğrenciye İslam Düşüncesi-Kelam Tarihi ile ilgili kaynaklar ve bunların belirgin özellikleri ile alakalı klasik tarzda sorular sorulur ve bunları cevaplandırması talep edilir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

osman.karadeniz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 17 17
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 25 25
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.15
ÖK.244
ÖK.333
ÖK.422
ÖK.5