DERS ADI

: SÜNNETİ ANLAMADA YÖNTEM II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 5178 SÜNNETİ ANLAMADA YÖNTEM II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Hadise yaklaşım konusunda öğrencilerin muhtelif yaklaşımlar arasında mukayese ve tercih yapabilme kabiliyetini geliştirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Günümüzde hadis ve sünnet kavramları konusunda ortaya çıkan yeni tanım ve yaklaşımları analiz eder
2   İlk dönemden itibaren hadis merkezli gerçekleştirilen tartışmaları kavrayabilme
3   Hadisleri tartışırken bilimsel yöntem ve metotlardan yararlanabilme becerisine sahip olma
4   Hadis merkezli temel tartışma konularının felsefi alt yapısının farkında olma
5   Tartışmalarda kullanılan bilimsel dili kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oryantalizm
2 Oryantalistler ve Hadis
3 Hadis Karşıtı Söylemler
4 Hadis Karşıtı Söylemler
5 Hadiste İsrailiyyat
6 Hadiste İsrailiyyat
7 Cahiliye Kültürü ve Hadisler
8 Ara Sınav
9 Mevzu Hadisler
10 Mevzu Hadisler
11 Fiten ve Melahim
12 Fiten ve Melahim
13 Rivayetlerde Kadın Karşıtı Söylem
14 Rivayetlerde Kadın Karşıtı Söylem

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kütüb-i Sitte
DİA (Hadis, Sünnet, Mesih, Mehdi)
Enbiya Yıldırım, Hadis Problemleri
Enbiya Yıldırım, Hadiste Metin Tenkidi
Selehattin Polat, Hadis Araştırmaları
Yaşar Kandemir, Mevzu Hadisler
Sadık Cihan,Uydurma Hadislerin Doğuşu ve Sosyo-Politik Olaylarla İlgisi
Mehmet Görmez, Sünnet ve Hadisin Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu.
Bünyamin Erul, Sahabenin Sünnet Anlayışı
Muhammed Gazali; Nebevi Sünnet
Yusuf Karadavi, Sünneti Anlamada Yöntem
Ahmet Keleş, Sünnet Yaşayan Hz Muhammed
H. Musa Bağcı, İnsanın Kaderi
Özcan Hıdır, Yahudi Kültürü ve Hadisler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kemal.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Kitap Okuma 3 10 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.11
ÖK.22
ÖK.334
ÖK.444
ÖK.55