DERS ADI

: TÜRKİYE'DE SİYER YAZICILIĞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 5222 TÜRKİYE'DE SİYER YAZICILIĞI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT TAHSİN KOÇYİĞİT

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciye Türkiye de siyer yazıcılığının tarihi seyrini; bu alanda karşılaşılan problemlerin yanı sıra ortaya çıkan farklı ilmi görüş, yaklaşım ve arayışlar ile siyere dair farklı hedef kitlelerine yönelik kaleme alınmış literatürü öğreterek Siyer yazıcılığı hakkında genel ve lokal farklılıkları görmesini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'de Siyer ilminin dünü ve bugünü hakkında bilgi sahibi olur
2   Türkiye'de Siyer alanında karşılaşılan problemlerin yanı sıra ortaya çıkan farklı ilmi görüş, yaklaşım ve arayışları yakından tanır
3   Siyere dair farklı hedef kitlelerine yönelik kaleme alınmış literatürü öğrenerek bunlar arasındaki konu ve dil bakımından ortaya çıkan farkları tespit edebilme becerisi kazanır
4   Siyer disiplinine etki eden yerli ve yabancı unsurları kavrar ve Türkiye deki Siyer çalışmalarının genel İslam tarihi içerisinde edindiği yer ve öneme dair tespitlerde bulunur
5   Hz. Peygamber'in hayatının anlatılmasına ve aktarılmasına dair hedef kitle merkezli formasyon kazanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Osmanlı'dan Günümüze Türkiye'de Siyer Çalışmaları
2 Cumhuriyet Dönemi Siret Yazıcılığı (1923-2000)
3 Yakın Dönem Siret Yazıcılığı (2000 ve sonrası)
4 Tercüme Siret Kitapları ve Etkileri
5 Oryantalistlerin Hz. Peygamber Tasavvurları ve Etkileri
6 Siyer Alanındaki Problemlere Genel Bir Bakış
7 Türkçe Siyer Kitaplarında Karşılaşılan Temel Sorunlar
8 Ara Sınav
9 Siyer Yazıcılığına Akademik Yaklaşımlar
10 Siyer Yazıcılığında Modern Arayışlar
11 Siyer Yazıcılığına İdeolojik Yaklaşımlar
12 Popüler Siyer Kitapları
13 Çocuklara Yönelik Siyer Kitapları
14 Gençlere Yönelik Siyer Kitapları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kur'an
Hadis Kaynakları
Cumhuriyet DevriSiyer Literatürü, Sonpeygamber.İnfo yayınları
İslam Peygamberi, Muhammed Hamidullah, İstanbul 1966.
İngiliz ve Alman Oryantalistlerin Hz. Muhammed Tasavvuru, Mehmet Özdemir vd, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2011,
İlhan Arsel, Turan Dursun vd. Külliyatı
Populer Siyer Çalışmalarından değişik Örnekler
Çocuklara Yönelik Olarak Hazırlanan Siyer Çalışmalarından Değişik Örnekler
Gençler için Hz. Muhammed'in Hayatı ve İslam Esasları, Mehmet Şeker, Damla Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kocyigitt@msn.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16:00 - 18:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14
ÖK.2
ÖK.354
ÖK.455
ÖK.555