DERS ADI

: DİNİ TASAVVUFİ TÜRK EDEBİYATI METİNLERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 5232 DİNİ TASAVVUFİ TÜRK EDEBİYATI METİNLERİ II SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NESRİN SOFUOĞLU

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciye daha sonraki çalışmalarında karşılaşabileceği Türk İslam Edebiyatı Metinleri ni rahat bir şekilde okuyup anlama becerisi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci bu dersi alınca Dini Tasavvufi Türk Edebiyatı Metinlerine aşina olur.
2   Metinleri anlama ve yorumlama kabiliyeti kazanır.
3   Metin şerhi hususunda bilgi sahibi olur.
4   Metin tahlil yöntemlerini öğrenir.
5   Metinleri incelemede yardımcı kaynakları tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hoca Ahmed Yesevi'den Metin Örnekleri II
2 Hacı Bektaş-ı Veli'den Metin Örnekleri II
3 Yunus Emre'den Metin Örnekleri II
4 Eşrefoğlu Rumi'den Metin Örnekleri II
5 Dede Ömer Ruşeni'den Metin Örnekleri II
6 Niyazi-i Mısrî'den Metin Örnekleri II
7 Şeyh Galib'den Metin Örnekleri II
8 ARA SINAV
9 İbrahim Gülşeni'den Metin Örnekleri II
10 Nazir İbrahim'den Metin Örnekleri II
11 Nizamoğlu Seyyid Seyfullah'dan Metin Örnekleri II
12 Şemseddin Sivasi'den Metin Örnekleri II
13 Davud-ı Halveti'den Metin Örnekleri II
14 Ahmed Hayali'den Metin Örnekleri II

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ahmet Talat Onay, Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı, Akçağ Yay., Ankara 2001.
2. Ali Kemal Belviranlı, Osmanlıca İmlâ Lügati 3, Marifet Yay., İstanbul tarihsiz.
3. Şemseddin Sami, Kâmûs-ı Türkî, Çağrı Yay., İstanbul 1317.
4. Fevziye Abdullah Tansel, Türkçe Dinî Metinler, Ankara 1971.
5. Mehmet Eminoğlu, Osmanlı Vesikalarını Okumaya Giriş, Ankara 1996.
6. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Ankara 1996.
7. Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Klavuzu, İstanbul 2001.
8. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ Yay., Ankara 1998.
9. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım (I-II), Akçağ Yay., Ankara 1999.
10. Fevziye Abdullah Tansel, Türk-İslam Edebiyatı Türkçe Dini Metinler (I-II), Ankara
Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yay., Ankara 1967.
11. Necla Pekolcay, Türk İslam Edebiyatı Metinleri, Kitabevi Yay., İstanbul 2002
12. Şemseddin Sami, Kamus-ı Türkî, Kapı Yay., İstanbul 2009.
13. Muallim Naci, Lügat-ı Naci, Çağrı Yay., İstanbul 2006.
14. Çeşitli Elyazması Eser Metinleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, Araştırma, Soru- Cevap, Ödev ve Uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nesrin.sofuoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 09.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.245
ÖK.345
ÖK.455
ÖK.555