DERS ADI

: TÜRK İSLAM EDEBİYATI METİNLERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 5236 TÜRK İSLAM EDEBİYATI METİNLERİ II SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NESRİN SOFUOĞLU

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciye daha sonraki çalışmalarında karşılaşabileceği Türk İslam Edebiyatı Metinleri ni rahat bir şekilde okuyup anlama becerisi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci bu dersi alınca Türk İslam Edebiyatı Metinlerine aşina olur.
2   Metinleri anlama ve yorumlama kabiliyeti kazanır.
3   Metin şerhi hususunda bilgi sahibi olur.
4   Metin tahlil yöntemlerini öğrenir.
5   Metinleri incelemede yardımcı kaynakları tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tevhid Metin Örnekleri
2 Münacaat Metin Örnekleri
3 Esma-i Hüsna Metinleri
4 Naat Metinleri
5 Mevlid Metinleri
6 Kırk Hadis Metinleri
7 Miraciye Metinleri
8 ARA SINAV
9 Hilye Metinleri
10 Mersiye ve Maktel Metinleri
11 Ramazaniyye Metinleri
12 Çeşitli Kaside Örnekleri
13 Çeşitli Gazel Örnekleri
14 Çeşitli Mesnevi Örnekleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ahmet Talat Onay, Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı, Akçağ Yay., Ankara 2001
2. Bilal Kemikli, Türk İslam Edebiyatı, Emin Yay., Bursa 2010.
3. İskender Pala, Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, Ötüken Yay., Ankara 1998
4. Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi, Dergah Yay., İstanbul 2002
5. Bursalı Mehmet Tahir, Osmanlı Müellifleri, Bizim Büro Yay., Ankara 2003.
6. Çeşitli Elyazması Eser Metinleri.
7. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ Yay., Ankara 1998.
8. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım (I-II), Akçağ Yay., Ankara 1999.
9. Fevziye Abdullah Tansel, Türk-İslam Edebiyatı Türkçe Dini Metinler (I-II), Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yay., Ankara 1967.
10. Necla Pekolcay, Türk İslam Edebiyatı Metinleri, Kitabevi Yay., İstanbul 2002
11. Mehmet Eminoğlu, Osmanlı Vesikalarını Okumaya Giriş, Yeni Zamanlar Yay., İstanbul 1994.
12. Şemseddin Sami, Kamus-ı Türkî, Kapı Yay., İstanbul 2009.
13. Muallim Naci, Lügat-ı Naci, Çağrı Yay., İstanbul 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

necdet.sengun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 09.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 23 23
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.154
ÖK.2
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.544