DERS ADI

: TASAVVUF KLASİKLERİ VE ISTILAHLARI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 5242 TASAVVUF KLASİKLERİ VE ISTILAHLARI II SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SÜLEYMAN GÖKBULUT

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tasavvufun belli başlı klasik eserlerinin tanıtımını ve içerik analizini yapmak. Tasavvufî ıstılahları klasik eserlerden karşılaştırmaları olarak okuyup yorumlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasavvufun klasik kaynaklarını tanır.
2   Tasavvuf kavramlarını ve anlamlarını bilir.
3   Tasavvufî kavramların gelişim sürecini öğrenir.
4   Tasavvufun belli başlı konu ve problemlerini tanır.
5   Tasavvufun diğer ilim dallarıyla olan ilişkisini öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tasavvuf Kavramları ile İlgili Sözlükler
2 Tasavvufta Haller ve Makamlar
3 Tasavvufî Kavramların Gelişim Süreci
4 Herevî'nin Menâzilü's-Sâirîn Adlı Eserindeki Kavramlar
5 Herevî'nin Menâzilü's-Sâirîn Adlı Eserindeki Kavramlar
6 Ruzbihan Baklî'nin Meşrabü'l-Ervâh'ı
7 Ruzbihan Baklî'nin Meşrabü'l-Ervâh'ı
8 ARA SINAV
9 Ruzbihan Baklî'nin Meşrabü'l-Ervâh'ı
10 Necmeddîn Kübrâ'nın Usûlü'l-Aşere'si ve Şerhleri
11 Necmeddîn Kübrâ'nın Usûlü'l-Aşere'si ve Şerhleri
12 Necmeddîn Kübrâ'nın Usûlü'l-Aşere'si ve Şerhleri
13 İsmail Ankaravî ve Minhâcü'l-Fukarâ Adlı Eseri
14 A. Ziyâeddîn Gümüşhânevî ve Câmiu'l-Usûl Adlı Eseri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Muhasibi, er-Riâye.
2. Hakîm Tirmizî, Hatmü'l-Velâye
3. Serrâc, el-Lüma'
4. Kelâbâzî, et-Taarruf.
5. Kuşeyrî, er-Risâle.
6. Hucvirî, Keşfü'l-Mahcûb.
7. Ebu Abdullah el-Ensârî el-Herevî, Menâzilü's-Sâirîn.
8. Ebu Hâmid Gazzâlî, İhyâu Ulûmi'd-Dîn.
9. Ruzibihan Baklî eş-Şîrâzî, Meşrabü'l-Ervâh.
10. Şihâbüddîn Sühreverdî, Avârifü'l-Maârif.
11. İsmail Ankaravî, Minhâcü'l-Fukarâ.
12. Ziyâeddîn Gümüşhânevî, Câmiu'l-Usûl.
13. Himmet Konur, "Makamlar ve Haller", DEÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, IX, ss.318-329.
14. Himmet Konur, "Tasavvuf Terminolojisinin Teşekkül Süreci", I. İslami İlimlerde Terminolojis Sorunu Sempozyumu Bildirileri, Ankara 2006, ss. 501-520.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım ve Soru-cevap yöntemiyle, ele alınan konuların analiz ve değerlendirilmesi yoluna gidilecektir.Anlatım ve Soru-cevap yöntemiyle, ele alınan konuların analiz ve değerlendirilmesi yoluna gidilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan Edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suleyman.gokbulut@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16:00-18:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Ödev Hazırlama 1 11 11
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.445
ÖK.554