DERS ADI

: SANAT VE ESTETİK II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 5244 SANAT VE ESTETİK II SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ŞENAY ÖZGÜR YILDIZ

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sanat çok karmaşık ve çok yanlı bir fenomen olduğu için anlaşılması da kolay değildir. Bu nedenle anlaşılıp yorumlanabilmesi için sanatın özünü oluşturan unsuların iyice saptanıp bilinmesi gerekmektedir. Bu konularda kazanılan bilgi ve bu bilgiyi yorumlama becerisi öğrencinin Sanat olgusunu daha iyi anlamasını ve bu alanın ürünlerine doğru yaklaşıp, onları doğru bir şekilde kavramasını sağlayacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel ve kültürel çevreyi bir bütün olarak algılar ve geniş bir perspektiften değerlendirir.
2   Sanat olgusunu kavrar ve bu alanın ürünlerine doğru yaklaşıp, onları doğru bir şekilde yorumlar.
3   Alanıyla ilgili sorunu belirler, çözüm yollarını alternatifleriyle projelendirir.
4   Sanatçı ile sanat yapıtı, sanat yapıtı ile izleyici arasındaki ilişkiyi açıklar.
5   Türk İslam Sanatı alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dinlerde Sanat ve Estetik
2 Yahudilikte Sanat ve Estetik
3 Hıristiyanlıkta Sanat ve Estetik
4 İslamda Sanat ve Estetik
5 Aynı Konunun Devamı
6 Felsefe Öğretilerinde Sanat ve Estetik
7 Sanatta Evrensellik ve Millilik
8 Arasınav
9 Sanat Kuramları
10 Aynı Konunun Devamı
11 Estetik Görme Psikolojisi
12 Sanatsal Olgu ve Sanatçının İtibarı
13 Günümüzde Sanat
14 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Yetişkin, Hülya, Estetiğin ABC si, İstanbul 1991.
2. Tunalı, İsmail, Estetik, İstanbul 1989.
3._____________, Grek Estetiği, İstanbul 2004.
4.Leaman Oliver, İslam Estetiğine Giriş (Çev. Nuh Yılmaz) İstanbul 2004.
5.Bruckhardt, Titus, Aklın Aynası Geleneksel Bilim ve Kutsal Sanat Üzerine Denemeler, (Çev. V. Ersoy), İstanbul 1994.
6._____________, İslam Tasavvuf Doktrinine Giriş, (Çev. F. Arslan), İstanbul 1995.
7. Eco, Umberto, Ortaçağ Estetiğinde Sanat ve Güzellik, (Çev. K. Atakay), İstanbul 2009

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru-cevap, tartışma, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senay.ozgur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

---

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.154
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.55