DERS ADI

: LOJİSTİK HİZMETLERİ PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DLU 7027 LOJİSTİK HİZMETLERİ PAZARLAMASI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Lojistik ve Deniz Ulaştırması Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GAMZE ARABELEN

Dersi Alan Birimler

Lojistik ve Deniz Ulaştırması Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Lojistik ve deniz ulaştırması hizmetlerinin pazarlama yaklaşımı çerçevesinde incelenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Lojistik ve deniz ulaştırması sektörlerini pazarlama yaklaşımı ile tanımlar
2   Lojistik pazar çevresini hizmet pazarlaması disiplini çerçevesinde analiz eder
3   Lojistik ve deniz ulaştırması sektöründe stratejik pazarlama planlamasını yapar
4   Lojistik işletmeler için pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma yapar
5   Lojistik ve deniz ulaştırması alanında pazarlama karması stratejilerini geliştirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hizmet sınıflandırması içerisinde lojistik hizmetlerin yeri ve önemi. Lojistik işletmeler için pazarlama kavram ve tanımları
2 Lojistik ve deniz ulaştırma işletmelerin pazarlama çevresinin analizi
3 Hizmet karşılaşmalarının yönetimi ve lojistik işlemelerde hizmet karşılaşmaları
4 Lojistik hizmetlerde müşteri davranışları
5 Lojistik hizmetlerde pazar bölümlendirme
6 Lojistik hizmetlerde hedef pazar seçimi
7 Ara sınav
8 Lojistik işletmelerde konumlandırma stratejileri
9 Lojistik işletmelerde hizmet stratejileri: öz hizmet ve tamamlayıcı hizmetlerin tasarımı
10 Lojistik işletmelerde fiyatlandırma stratejileri
11 Lojistik işletmelerde pazarlama iletişimi ve tutundurma stratejileri ve pazarlama organizasyonu
12 Lojistik hizmetlerde hizmet dağıtım/sunum stratejileri
13 Lojistik hizmet işletmelerinde kapasite yönetimi, verimlilik ve kalite
14 Ödev sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Pazarlama ve hizmet pazarlamasına ilişkin temel kaynaklar, lojistik ve deniz ulaştırmasına ilişkin kaynaklar

REFERENCE BOOKS:
Öztürk, Sevgi Ayşe (2010). Hizmet Pazarlaması, Ekin Matbası.
Lovelock, Christopher and Wright Lauren (2011) Principlers of Service Marketing and Management, Prentice Hall. New Jersey

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Literatür tarama, örnek olay incelemeleri, ödev.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13332434222222
ÖK.24323323322322
ÖK.34433334232222
ÖK.43443233323322
ÖK.53344323332332