DERS ADI

: CUMHURİYET TARİHİ YAZICILIĞININ SORUNLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TCT 5014 CUMHURİYET TARİHİ YAZICILIĞININ SORUNLARI SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT OKTAY GÖKDEMİR

Dersi Alan Birimler

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı 1923 ten günümüze Türkiye Cumhuriyeti nin karşılaşmış olduğu ekonomik, sosyal, siyasal ve kültürel sorunlarla ilgili kavramsal çerçeve oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Cumhuriyet Tarihinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olması
2   2. Cumhuriyet tarihinin sorunlarını yakından tanıması
3   3. Cumhuriyet tarihinin sorunlarını hakkında değerlendirme yapması
4   4. İdeolojik ve epistemolojik olarak Cumhuriyet Tarihi süresince karşılaşılan sorunlara ilişkin kavramsal çerçevesinin zenginleşmesi
5   5. Cumhuriyet Tarihi sürecinin tarih yazımına yansımalarını analiz edebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, kapsamı ve kaynakları üzerine genel değerlendirme
2 Cumhuriyet ideolojisi ve günümüzdeki sorunları
3 II. Cumhuriyet tartışmaları
4 Tek parti yönetimi ve ideolojisi
5 Tek parti yönetiminin ideolojik kaynakları
6 Bir siyasal manifesto olarak nutuk
7 Cumhuriyet döneminde ayaklanmalar
8 İkinci Dünya Savaşı nda Türkiye
9 Türkiye de çok partili parlamenter yaşamın kuruluşu
10 Demokrat Parti ve ideolojisi
11 6-7 Eylül Olayları
12 1960 larda Türkiye
13 Genel Değerlendirme
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Osmanlı dan Cumhuriyet e Problemler, Araştırmalar, Tartışmalar, Tarih Vakfı Yurt Yay., Birtinci Uluslararası Tarih Kongresi Bildirileri, Ankara, 1993.
2. Emre Kongar, Türkiye nin Toplumsal Yapısı, Bilgi Yay., Ankara 1979.
3. Mete Tunçay, Türkiye de Sol Akımlar, 1925-1936, İstanbul, 1992.
4. Cemil Koçak, Türkiye de Milli Şef Dönemi, İletişim Yay., Cilt: 1-2, İstanbul, 1996.
5. Mete Tunçay, Türkiye de Cumhuriyeti nde Tek Parti Yönetiminin Kuurlması, Yurt Yay., Ankara, 1981.
6. Orhan Koloğlu, Cumhuriyet in İlk Onbeş Yılı, 1923-1938, İstanbul, 1999.
7. Esat Öz, Tek Parti Yönetimi ve Siyasal Katılım, Ankara, 1992.
8. Ali Gevgilli, Yükseliş ve Düşüş, İstanbul, 1987.
9. Doğan Akyaz, Askeri Müdahalelerin Orduya Etkisi, İletişim Yay., İstanbul, 2002.
10. Günay, Göksu Özdoğan, Turan dan Bozkurt a Tek Parti Döneminde Türkçülük, 1931-1946, İstanbul, 2001.
11. William Hale, Türkiye de Ordu ve Siyaset, Hil Yay., İstanbul, 1986.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.123433
ÖK.223433
ÖK.323433
ÖK.423433
ÖK.523433