DERS ADI

: MODERNLEŞME SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE YURTTAŞ KİMLİĞİNİN OLUŞUMU

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TCT 5020 MODERNLEŞME SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE YURTTAŞ KİMLİĞİNİN OLUŞUMU SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT NEDİM YALANSIZ

Dersi Alan Birimler

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Osmanlı dan Cumhuriyet e modernleşmenin anayasal gelişmeleri getirmesi, aydınların yurttaşlık bilincini oluşturması ve dönemsel gelişmeler sonucu hak ve özgürlüklerdeki değişimler, kadının yurttaş kimliğini kazanması ve siyasal katılımı, kentleşme ve sivil toplumun gelişiminin yuttaşlığa etkisini kavratmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yurttaşlık kavramını tanımlayabilir,
2   Osmanlı Dönemi ile Cumhuriyet Döneminde yurttaşlığı karşılaştırabilir,
3   Anayasalar ile yurttaşlığı ilişkilendirebilir,
4   Seçim Sistemleri, Siyasal Partiler ve sivil toplum kuruluşlarının yurttaşlık bilincine etkilerini analiz edebilir,
5   Modernleşme ve yurttaşlık ilişkisini değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yurttaşlık kavramı
2 Yeni Osmanlılar, kamuoyu, anayasa
3 II. Meşrutiyet Dönemi anayasal değişiklikler ve siyasal katılım
4 Milli Mücadele Dönemi Siyasal Katılım
5 Cumhuriyet ve yurttaşlık, 1924 Anayasası
6 1961 Anayasası
7 27 Mayıs Dönemi Seçim Sistemleri ve Siyasal Katılım
8 Ara Sınav
9 Kadın ve yurttaşlık
10 Siyasal Partiler ve yurttaşlık
11 Darbeler ve yurttaşlık
12 1982 Anayasası ve yurttaşlık
13 Kentleşme ve yurttaşlık
14 Sivil toplum ve yurttaşlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Nuri Bilgin, Cumhuriyet, Demokrasi ve Kimlik, Bağlam yay., İstanbul, 1997.
Sibel Bozdoğan, Reşat Kasaba, Türkiye de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Tarih Vakfı Yurt yay., İstanbul, 2010.
Dominique Schnapper, Yurttaşlar Cemaati, Kesit yay., İstanbul, 1994.
75 Yılda Tebaa'dan Yurttaş'a Doğru, Tarih Vakfı Yurt yay., İstanbul, 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Ödev/sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3: Ödev raporu ile değerlendirilecektir.
3. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Nedim YALANSIZ
nedimyalansiz@hotmail.com
0-232-3018744

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0 0 0
Ödev hazırlama 1 20 20
Sunum hazırlama 1 10 10
Bireysel Çalışma 0 0 0
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer kısa sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.153454
ÖK.2555454
ÖK.334555554
ÖK.455555
ÖK.5554555