DERS ADI

: MODERN TÜRKİYE'DE SİYASİ DÜŞÜNCENİN EVRİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TCT 5038 MODERN TÜRKİYE'DE SİYASİ DÜŞÜNCENİN EVRİMİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR BAYRAM BAYRAKDAR

Dersi Alan Birimler

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Modern Türkiye'de günümüz şartlarını daha iyi kavratmak. Türk modernleşme ve
Aydınlanmasında yeri olan siyasi akım ve kişileri öğretmek. Türkiye Cumhuriyeti tarihini, sosyo ekonomik yapısını ve siyaset dünyasını kavramak ve analiz edebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı Modernleşmesi hakkında bilgi sahibi olmak
2   Osmanlı Modernleşmesi sürecinde ortaya çıkan fikir akımları hakkında bilgi sahibi olmak
3   Cumhuriyet Düşüncesinin dinamiklerini kavramak
4   Türkiye'deki Sağ ve Sol siyaset geleneklerini öğrenerek; Türk demokrasisi üzerindeki etkilerini incelemek
5   Türkiye deki Askeri Müdahalelerin Türk anayasal sistemine ve siyasal düşünceye etkilerini analiz etmek
6   Siyasal düşüncenin Türkiye deki değişim dinamiklerini değerlendirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Osmanlı modernleşmesi ve bu modernleşme sürecinde ortaya çıkan akımlar.
2 İttihat Terakki ve Hürriyet ve İtilaf Partilerinin karşılaştırılması
3 Cumhuriyet düşüncesi
4 Tek parti dönemi
5 Çok partili hayatta geçiş ve ortaya çıkan akımlar
6 Türkiye'de sağ parti geleneği
7 Türkiye'de sol parti geleneği
8 Ara Sınav
9 Türkiye de Sağ ve Sol siyaset geleneklerinin karşılaştırılması
10 Türkiye'de askeri darbeler ve siyasal düşünceye etkileri
11 Türkiye'de anayasalar ve siyasal düşünceye etkileri
12 Türkiye'de toplumsal sınıflar ve siyasal düşünceye etkileri
13 AB ve siyasal düşünceye etkileri
14 Ödev Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Modern Türkiye de Siyasi Düşüncenin Oluşumu,8 cilt, İletişim yayınları
İstanbul.Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), Hil yay.,İstanbul, 1996.
Niyazi Berkes, Siyasi Partiler, Yurt ve Dünya yay., İstanbul, 1946.
Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, İletişim yay., c. 1-15.
Tarık Zafer Tunaya, Türkiye de Siyasi Partiler 1859-1950, İstanbul, 1952.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2. Seminer Ödevi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 301 79 03 bayram.bayrakdar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.12223
ÖK.22223
ÖK.32223
ÖK.42223
ÖK.52223
ÖK.62223