DERS ADI

: MİLLİYETÇİLİK VE ETNİK SORUNLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRL 5059 MİLLİYETÇİLİK VE ETNİK SORUNLAR SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ALİ ŞEVKET OVALI

Dersi Alan Birimler

İngilizce Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencileri temel kavramlarla ve millet, milliyetçilik, milliyet, ulus- devlet, etnisite ve bu kavramların yarattığı karışıklıklara farklı düzeyde ortaya konan tepkilerle tanıştırmaktır. Aynı zamanda adı geçen konulara ilişkin ortaya çıkan birtakım konularda anlayışlarının geliştirilmesinin yanısıra etnik çatışmalarının, azınlık haklarının ve çokkültürlülüğünün analizine yönelik becerilerini ortaya koymalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uluslararası ilişkilere geniş bir yelpazeden yaklaşmalarını sağlamak amacıyla milliyetçiliğin ve ulus-devletini önemine ilişkin bir anlayışı ortaya koymak.
2   Diplomasi Tarihi derslerinden elde etmiş oldukları birikimi kullanarak ulus-devletlerin kuruluşunu ve rolünü analiz etmek.
3   Öğrencilerin bir grubun üyesi olarak etkili bir çalışmayı ortaya koyabilme yetisini edinebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Problemin tanımı Clifford Geertz, `Primordial and Civic Ties , Hutchinson, Smith, pp.29-34. Walker Connor, `A Nation is a Nation, is a State, is an Ethnic Group, is a... , Hutchinson, Smith, pp.36-46.
2 Teorilerle Milliyetçilik 1 Ernest Gellner, `Nationalism and Modernization , Hutchinson, Smith, pp.55-63. Ernest Gellner, `Nationalism and High Cultures , Hutchinson, Smith, pp.63-70. Eric Hobsbawn, `The Nation as Invented Tradition , Hutchinson, Smith, pp.76-82. Benedict Anderson, `Imagined Communities , Hutchinson, Smith, pp.89-96.
3 Teorilerle Milliyetçilik 2 Anthony D. Smith, `The Origins of Nations , Hutchinson, Smith, pp.147-154. Ernest Gellner, `Adam s Navel: Primordialists Versus Modernists , Edward Mortimer, (ed.), People, Nation and State: The Meaning of Ethnicity and Nationalism, London-New York: I.B. Tauris, 1999, pp. 31-35. Anthony D. Smith, `The Nation: Real or İmagined , Mortimer, pp. 36-42
4 Avrupa da ve Dünya da Milliyetçilik Jonathan Fox, `Towards a Dynamic Theory of Ethno-Religious Conflict , Nations and Nationalism, 5/4 (1999), pp. 431-463. John A. Armstrong, `Religious Nationalism and Collective Violence , Nations and Nationalism, 3/ 4 (1997), pp. 597-606.
5 Din, Milliyetçilik, Çatışma Jonathan Fox, `Towards a Dynamic Theory of Ethno-Religious Conflict , Nations and Nationalism, 5/4 (1999), pp. 431-463. John A. Armstrong, `Religious Nationalism and Collective Violence , Nations and Nationalism, 3/ 4 (1997), pp. 597-606.
6 Etnik/Kutsal Miti Ayrımı Anthony D. Smith, `Ethnic Election and National Destiny , Nations and Nationalism, 5/3 (1999), pp. 331-355. Bruce Cauthen, `Covenant and Continuity: Ethno-Symbolism and the Myth of Divine Election , Nations and Nationalism, ,10, 1/2, 2004, pp. 19-33.
7 Vize
8 Irkçılık ve Faşizm George, L. Mosse, `Racism and Nationalism , Hutchinson and Smith, Vol. IV, pp. 1382-1393. Charles Hirshman, `The Origins and Demise of the Concept of Race , Population and Development Review, 30/3 (2004), pp. 385-415.
9 Ayrılıkçılık ve İrredantizm Daryl J. Glaser, `The Right to Secession: An Anti-Secessionist Defence , Political Studies, 51 (2003), pp. 369-386. Anna Moltchanova, `Stateless National Groups, International Justice and Assymetrical Warfare , Journal of Political Philosophy, 13/2 (2005), pp. 194-215.
10 Self-Determinasyon Hakkı Benyamin Neuburger, `National Self-Determination: Dilemmas of a Concept , Nations and Nationalism, 1/3, (1997), pp. 297-325. Margaret Moore, `On National Self Determination , Political Studies, XLV, pp. 900-913.
11 Diaspora Martin Sökefeld, `Mobilizing in Transnational Space: A Social Movement Approach to the Formation of Diaspora , Global Networks, 6/3 (2006), pp. 265-284. Ulf Björklund, `Armenians of Athens and Istanbul: The Armenian Diaspora and the Transnational Nation , Global Networks, 3/3 (2003), pp. 337-354.
12 Etnik olarak bölünmüş toplumlarda politika 1 Jennifer Jackson Preece, `National Minority Righs Versus State Sovereignty in Europe: Changing Norms in International Relations , Nations and Nationalism, 3/3 (1997), pp. 345-364. James A. Goldston, `Holes in the Rights Framework: Racial Discrimination, Citizenship, and the Rigts of Non-Citizens , Ethics and International Affairs, 20/3 (2006), pp. 321-347.
13 Etnik olarak bölünmüş toplumlarda politika 2 Sammy Smooha, `Types of Democracy and Modes of Conflict Management in Ethnically Divided Societies , Nations and Nationalism, 8/4 (2002), pp. 423-431. Arendt Lijphart, `Consociation and Federation: Conceptional and Empirical Links , Canadian Journal of Political Science, 12/3 (1979), pp. 499-515.
14 Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. John Hutchinson and Anthony D. Smith, Nationalism, Oxford, New York: Oxford University Press, 1994.
2. Edward Mortimer (Ed), People, Nation and State: The Meaning of Ethnicity and Nationalism, London-New York: I.B. Tauris, 1999.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Katılım
3. Grup çalışması
4. Ödev/rapor

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Milletlerin ve milliyetçiliğini gelişimini ortaya koymak.
2. Dünya siyaseti ve milliyetçilik arasındaki ilişkiyi anlamlandırmak.
3. Bir grubun parçası olarak çalışmak.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Sınıf içinde ve grup çalışmasında katılım gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 8 96
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 179

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.35