DERS ADI

: ÇAĞDAŞ TOPLUMSAL VE SİYASİ TEORİ (CONTEMPORARY SOCİAL AND POLİTİCAL THEORY)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRL 5062 ÇAĞDAŞ TOPLUMSAL VE SİYASİ TEORİ (CONTEMPORARY SOCİAL AND POLİTİCAL THEORY) ZORUNLU 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

İngilizce Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT İLKİM ÖZDİKMENLİ ÇELİKOĞLU

Dersi Alan Birimler

İngilizce Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere çağdaş sosyal ve siyasal teorinin temel konu ve filozoflarını ve bunların içinde yaşadığımız toplumsal ve siyasal dünya ile ilişkilerini tanıtmaktır. 20. yüzyıl filozoflarının moderniteye yönelttikleri eleştiriler dersin ana eksenini oluşturacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modern Batı siyasi teorisindeki başlıca temaları öğrenmek ve güncel siyasi gelişmeleri yeni perpektiflerle okuma becerisi edinmek
2   Karmaşık felsefi çalışmaları okuma ve analiz etme tecrübesi kazanmak
3   Akademik yazma becerilerini geliştirmek
4   Felsefi ve teorik konularda sorular üretip bu soruları diğer kişilere aktarma ve tartışma becerilerini geliştirmek
5   Analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 20. yy öncesi modern siyaset teorisinde temel konular ve kişiler Ch. 2-3-4-5, Terrell Carver and James Martin, Palgrave advances in continental political thought, Palgrave Macmillan, Hampshire, 2006. (Zorunlu olmayan okuma)
3 Frankfurt Okulu Horkheimer&Adorno (pp. 243-58) (in Lawrence Cahoone (Ed.), from Modernism to Postmodernism - An Anthology, Blackwell, Malden MA, 1996.) G. Therborn, The Frankfurt School, New Left Review, 63, 1970, pp. 65-96.
4 Gramsci Martin (Ch. 9 in Carver&Martin) Antonio Gramsci, Ch. 6-7, The Gramsci Reader - Selected Writings 1916-1935 (Ed. David Forgacs), New York University Press, New York, 2000.
5 Arendt Tsao (Ch. 11 in Carver&Martin) Eichmann davası ve Arendt üzerine film gösterimi
6 Refah devleti liberalizmi ve onun toplulukçu eleştirisi Rawls (Ch. 1 in Farrelly) M.J. Sandel, 184-218, A Response to Rawls Political Liberalism , Liberalism and The Limits of Justice, Cambridge University Press, Cambridge, 1998.
7 Post-yapısalcılık (Lacan, Derrida, Foucault) Madan Sarup, Ch. 1-2-3, An Introductory Guide to Post-Structuralism and Postmodernism, Harvester Wheatsheaf, 1993.
8 Postmodernizm (Lyotard, Baudrillard) Lyotard (pp. 481-513) (in Cahoone) Baudrillard (pp. 437-60) (in Cahoone)
9 Modernitenin Liberal Savunusu: Habermas Thomassen (Ch. 13 in Carver&Martin) J. Habermas, Ch. 6, The Postnational Constellation Political Essays, The MIT Press, Cambridge MA, 2001.
10 Hakların Kaynağı ve Ölçeği Üzerine Tartışmalar: Liberaller, Toplulukçular, Çokkültürcüler Habermas, 2001, Ch. 5 A. MacIntyre (pp. 534-55) (in Cahoone) C. Taylor (Ch. 23 in Farrelly)
11 Post-marksizm Ernesto Laclau & Chantal Mouffe, Ch. 3-4, Hegemony and Socialist Strategy - Towards a Radical Democratic Politics, VERSO, London-New York, 2001.
12 Postmodernizm ve post-marksizme karşı Marksizm F. Jameson (pp. 556-72) (in Cahoone) E.M. Wood, Ch. 8, Democracy Against Capitalism - Renewing historical materialism, Cambridge University Press, Cambridge, 2000.
13 Modern Dünyada Kimlik ve Ötekileştirme
14 Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Haftalık programda belirtilmiştir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri:
1. Ders
2. Sınıf içi tartışmalar
3. Öğrenci sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sunum/Sunum Raporu + Haftalık tartışmalara katılım %30 (15+15)
Her öğrenci derste tartışılan veya değinilen bir teorisyen tarafından yazılmış önemli bir kitabı sınıfta sunacaktır. Başlık ve sunum tarihi öğretim üyesinin onayıyla ikinci hafta kesinleştirilmelidir. Sunum günü kısa bir sunum raporu teslim etmeniz de beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

1-Öğrenci sınıfta ele alınan önemli çağdaş düşünürlerin çalışmalarını karşılaştırmalı olarak analiz edebilmelidir.
2 - Öğrenci ele alınan felsefi çalışmaların içinde yaşadığımız sosyal dünyayı nasıl şekillendirdiği ve onun tarafından nasıl belirlendiğini fark edebilmeli ve eleştirebilmelidir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse İlişkin Politika ve Kurallar:
1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilkim.ozdikmenli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 10 120
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 217

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54