DERS ADI

: ABD DIŞ POLİTİKASI: GEÇMİŞ, GÜNÜMÜZ, GELECEKTE ( (US FOREİGN POLİCY: PAST, PRESENT, FUTURE)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRL 5076 ABD DIŞ POLİTİKASI: GEÇMİŞ, GÜNÜMÜZ, GELECEKTE ( (US FOREİGN POLİCY: PAST, PRESENT, FUTURE) SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ZEHRA NİLÜFER KARACASULU

Dersi Alan Birimler

İngilizce Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin başlıca amacı geçmiş ve şu andaki Amerikan dış politikasını incelemek ve
gelecek için tahminde bulunmaktır. 2. Dünya savaşından günümüze kadar olan başlıca
konular ve teorik yaklaşımlar incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ABD dış politikasını kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirmek
2   ABD dış politikasında Soğuk Savaş ve sonrasındaki başlıca konularını incelemek
3   Dünya olayları ile ilgi kurarak ABD dış politikasında başlıca konular ile ilgili
4   Akademik yazma ve iletişim becerilerini geliştirmek
5   Sunum hazırlama becerisini geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Bu oturum, sunum ve tartışmalar için ders okumalarının tahsisi de dâhil olmak üzere dersin beklentileri üzerine odaklanacaktır.
2 ABD dış politikası ile ilgili kuramsal yaklaşımlar
3 ABD dış politikası (1945-61)
4 ABD dış politikası (1961-77)
5 ABD dış politikası (1977-81)
6 ABD dış politikası (1981-89)
7 Vize sınavı
8 Soğuk Savaş sonrası ABD dış politikası: öğrenci ödev sunumu
9 Soğuk Savaş sonrası ABD dış politikası: öğrenci ödev sunumu
10 Soğuk Savaş sonrası ABD dış politikası: öğrenci ödev sunumu
11 Soğuk Savaş sonrası ABD dış politikası: öğrenci ödev sunumu
12 Soğuk Savaş sonrası ABD dış politikası: öğrenci ödev sunumu
13 Soğuk Savaş sonrası ABD dış politikası: öğrenci ödev sunumu
14 Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. John Ikenberry, American Foreign Policy: Theoretical Essays, New York: Pearson-
Longman, 2005.
2. D. S. Papp, L. K. Johson and J. E. Endicott, American Foreign Policy, New York:
Pearson-Longman, 2005.
3. Richard A. Melanson, American Foreign Policy Since the Vietnam War, New York: M. E.
Sharpe, 2005.
4. Diğer kaynaklar (çeşitli makaleler) ders başlangıcında duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste öğrencilerin okumalarını zamanında yapmaları ve derse aktif olarak
katılmaları beklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13
ÖK.24
ÖK.33
ÖK.4132
ÖK.51