DERS ADI

: AB'DE ÇEVRE YÖNETİMİ VE ULUSLARARASI POLİTİK ETKİLEŞİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 6004 AB'DE ÇEVRE YÖNETİMİ VE ULUSLARARASI POLİTİK ETKİLEŞİM SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ZERRİN TOPRAK KARAMAN

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Avrupa Konseyi ülkesi olan Türkiye nin ayni zamana Avrupa Birliğine üye olmak isteyen bir ülke olarak, çevre mevzuatını Avrupa Birliği ile uyumlaştırmak için yaptığı çalışmalar, mevzuat öncelikleri ve Avrupa Birliği durum raporlarında Türkiye nin konumunu ve başarı değerlendirmesinin yapılması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Avrupa Birliğinde Çevre yönetiminin temel felsefesini ve hukuki dayanaklarını bilmek
2   Çevre Yönetimiyle bağlantılı uluslar arası mevzuatı ve idari sorumlulukları öğretmek,
3   Uluslararası Gönüllü çalışmaların etkinliğini bilme etkinliğini sağlayarak toplumsal güvende etkilerini anlamak,
4   Uluslar arası örgütlerin misyonları ve vizyonlarını anlamak
5   Uluslar arası örgütlerin politik etkileşimde etkilerini bilmek,
6   Türkiye nin konumunu ve başarı değerlendirmesini yapabilmek,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Globalleşme ve çevre korumacı yaklaşımlar, AT dan AB ye çevre koruma mekanizmaları
2 AB anayasası çalışmalarında çevre, Subsidiyarite ilkesi- Maastricht Antlaşması, Roma Antlaşması,
3 Avrupa Topluluğu ve Çevre Politikası, Avrupa Topluluğu nun Çevre Konusunda Gelişmekte Olan Ülkelerle İşbirliği
4 Avrupa Konseyi nin Çevre Yönlü Çalışmaları, Çevre ve Uluslararası İlişkiler
5 Türkiye nin Avrupa Konseyi ve AB ile ortak çalışmaları ve çevre politikaları
6 Uluslararası Örgütler ve Çevre: Birleşmiş Milletler Örgütü, NATO-Kuzey Atlantik ve İşbirliği Paktı, Dünya Bankası, OECD- Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü
7 Ara Sınav
8 Türkiye çevre politikalarının neresinde AB İlerleme Raporları nda çevre
9 Genel değerlendirme
10 Stratejik Planlama Yaklaşımları
11 Çevresel Etki Değerlendirmesi(ÇED) ve Stratejik Çevresel Değerlendirme(SÇD) kavramı ve Avrupa,
12 AB ve Türkiye de çevre odaklı partiler
13 Seçilmiş çevre aktüel konular
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar: Zerrin Toprak (2003); Çevre Yönetimi ve Politikası, Birleşik Yayınları.

Referanslar:
Diğer ders materyalleri: İlgili mevzuat düzenlemeleri, ulusal ve uluslar arası raporlar ile dersin öğretim üyesi tarafından verilecek makale ve ilgili materyaller

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC * 0.25 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC* 0.25 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 24 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 24 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 36 36
Final Sınavına Hazırlık 14 2 28
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15454545454
ÖK.24545454545
ÖK.34545454545
ÖK.45454545454
ÖK.54545454545
ÖK.65454545454