DERS ADI

: BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 6072 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT GÜRHAN AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere bütünleşik pazarlama iletişimini oluşturan ilke ve uygulamalar hakkında bilgi vererek müşteriler ve diğer paydaşlar ile başarılı ilişkiler geliştirilmesine yönelik stratejik bir iletişim faaliyeti olan bütünleşik pazarlama iletişiminin işletme içerisinde planlanma, geliştirilme ve yürütülme süreçlerinin, bu süreçleri etkileyen faktörlerin ve çevresel koşulların anlaşılmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramını tüm boyutları ile kavrayabilmek
2   Bütünleşik pazarlama iletişiminin gelişme sürecini ve işletmelerde bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerinin uygulama aşamalarını anlayarak bu faaliyetlerin planlanması, geliştirilmesi ve uygulanması konularında fikirler öne sürebilmek
3   Pazarlama iletişimi alanındaki gelişmeleri analiz ederek modern pazarlamanın müşteri ilişkilerine yaklaşımını yorumlayabilmek
4   İnternet teknolojilerindeki gelişmelerin pazarlama iletişimine getirdiği yenilikleri değerlendirebilmek, bu alandaki gelişmeleri izleyebilecek bilgi altyapısına sahip olmak
5   İletişim karması bileşenlerini farklı boyutları ile analiz edebilmek, bu alanda yenilikçi fikirler üretebilmek ve işletmelerin bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamalarını değerlendirebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlama İletişimi Kavramı Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kavramı
2 Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Kökeni ve Gelişimi
3 İletişim Teorileri Müşteri Odaklılık ve Müşteri Değeri Yaratma
4 Reklam ve Halkla İlişkiler
5 Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
6 Doğrudan Pazarlama
7 Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Sosyal Medya
8 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Planı
9 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Programı Geliştirme
10 Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Etik ve Sosyal Sorumluluk
11 İmaj ve Marka Yönetimi
12 Öğrenci Sunumları, Örnek Olay Çalışmaları ve Tartışmalar
13 Öğrenci Sunumları, Örnek Olay Çalışmaları ve Tartışmalar
14 Öğrenci Sunumları, Örnek Olay Çalışmaları ve Tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
İzzet Bozkurt (2006). Bütünleşik Pazarlama İletişimi, MediaCat Kitapları.
Yardımcı kaynaklar:
Mehmet Serdar Erciş (2010). Pazarlama İletişiminde Temel Yaklaşımlar, Nobel Yayın Dağıtım.
Mehmet Serdar Erciş (2011). Pazarlama İletişimi Kavramları, Nobel Yayın Dağıtım.
Ebru Uzunoğlu, Ferah Onat, Özlem Aşman Alikılıç , Sinem Yeygel Çakır (2009). İnternet Çağında Kurumsal İletişim, Say Yayınları.
Belma Güneri Fırlar, Ferah Onat, İdil Sayımer, Müge Elden, Özlem Aşman Alikılıç (2010). Teknolojinin Pazarlama İletişimine Etkileri, Nobel Yayın Dağıtım.
Don Schultz and Heidi Schultz (2003). IMC The Next Generation, McGraw Hill.
Yavuz Odabaşı ve Mine Oyman (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat Kitapları.
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış (2011). Tüketici Davranışı, MediaCat Kitapları.
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Dersle ilgili makaleler ve diğer dokümanlar dönem başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav: Öğrencilerin ders kapsamında anlatılan ve tartışılan kavramları algılama ve analiz düzeyleri ölçülecektir.
Ödev ve Sunumlar: Ders kapsamında incelenen kavramların tartışılması, bu kavramlar arasında bağlantı kurulması, kavramlar arasındaki bağlantılarla ilgili çıkarımlarda bulunulması ve sorunların saptanarak çözüm önerileri getirilmesi, fikirlerin bütün olarak düzgün şekilde aktarılması değerlendirilecektir.
Final Sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları içselleştirme düzeyleri konuya ilişkin sorunlara çözümler önerebilme, kavramlar arasındaki ilişkileri, bağlantıları ve nedensellikleri analiz edebilme düzeyleri ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Ders sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.
- Derse devam önemlidir.
- Öğrenci dersle ilgili faaliyetlerinde akademik etik ilkelerine uymakla yükümlüdür.
- Dönem ödevleri ve sunumlar dönemin başında öğretim üyesi tarafından verilecek formata uygun şekilde hazırlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 35 35
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.155
ÖK.2455
ÖK.344
ÖK.454
ÖK.555