DERS ADI

: DESTİNASYON YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 6179 DESTİNASYON YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT GÜRHAN AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Amacı

Ders, destinasyon yönetimi ve pazarlaması konusunda sunulacak temel bilgileri takiben, uluslararası turizm pazarından örnek ve uygulamalı çalışmalarla destinasyonlarda paydaş yönetimi, stratejik planlama, destinasyon yönetim ve pazarlama kuruluşları ve destinasyon yönetiminde işbirlikleri gibi konuların ele alınmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Destinasyon paket ürün bileşenlerini sınıflandırarak destinasyon sistemi içerisindeki ilişkilerini irdeleyebilecek ve ilişkilendirebilecektir.
2   Destinasyon yönetimi ve pazarlamasının kapsamını ve çerçevesini tanımlayarak turizm ve diğer sektörlerdeki benzer uygulamalar arasındaki farklılıkları tespit ederek uygulamadaki sorunlara yönelik stratejik çözüm önerileri geliştirebilecektir.
3   Destinasyonlarda kaynak analizi yaparak, turizm planlaması sırasında karşılaşılabilecek sorunlara çözüm önerilerinde bulunabilecektir.
4   Mevcut turizm pazarlama stratejilerini değerlendirerek turistik destinasyonlar için pazarlama stratejik planları hazırlayabilecektir.
5   Turistik destinasyonlarda ziyaretçi özelliklerini inceleyerek, ziyaretçi istek, ihtiyaç ve beklentilerine uygun pazarlama stratejileri belirleyebilecek ve rekabet stratejileri geliştirebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Turistik Ürün Paketi: Destinasyon
2 Destinasyon Yönetimi Kuruluşları ve Diğer İlgili Aktörler
3 Turistik Destinasyonlarda Kaynak Analizi
4 Turistik Destinasyonlarda Stratejik Planlama Yönetimi
5 Turistik Destinasyon Müşterileri: Ziyaretçiler
6 Turistik Destinasyonlarda Pazarlanma Yönetimi
7 Sunumlar: Grup (veya Birey) 1
8 Sunumlar: Grup (veya Birey) 2
9 Sunumlar: Grup (veya Birey) 3
10 Sunumlar: Grup (veya Birey) 4
11 Sunumlar: Grup (veya Birey) 5
12 Sunumlar: Grup (veya Birey) 6
13 Sunumlar: Grup (veya Birey) 7
14 Sunumlar: Grup (veya Birey) 8

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders proje odaklı yürütüleceği için, tek bir kaynak kitap çalışması yoktur. İlgili konularda ulusal ve uluslararası kitap, proje, makale, tez vb. kaynaklardan faydalanılması gerekmektedir. Kitap çalışmalarına örnek olarak aşağıdaki kaynaklar gösterilebilir:
1. Destination Marketing Organisations by S.Pike, 2004, Elsevier, Oxford.
2. Managing Destination Marketing Organizations by R.C. Ford and W.C. Peeper, 2008, ForPer Publications, Orlando.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sorumlu öğretim üyesinin tarafından verilecek ilk 6 hafta derslerinden sonra, öğrencilere farklı destinasyon örnekleri için hazırlanacak planlama ve pazarlama stratejileri ödevleri verilecek ve ödevler öğrenciler tarafından sunularak sınıf tartışmalarına imkan sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 PRJ PROJE
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + PRJ * 0.20 + SUN * 0.20 + YYS* 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + PRJ* 0.20 + SUN * 0.20 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin dersi başarı ile tamamlamaları, derslere katılım ve tartışmalarda etkin rol almaları ile mümkün olacaktır. Öğrencilerin sunum becerileri ve sunum raporlarının ders içeriği ve amacına uygunluğu değerlendirmede esas alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1 Ara ve final sınavlarında, öğrencilerin destinasyon yönetimi konusundaki bilgileri değerlendirmede esas alınacak, ancak teorik bilginin yanında güncel olaylar çerçevesinde ilgili konularını değerlendirebilmeleri ve tartışabilmeleri de istenecektir.
2- Ödev çalışması ile öğrencilerin bilimsel çalışma yapmaya hazırlanmaları amaçlanmaktadır. Bu nedenle, ödevlerin bilimsel yazım kurallarına uygunluğuna dikkat edilecektir.
3- Sınıf içi tartışmalarda ve sunumlarda ise, öğrencilerin sunum becerileri ile birlikte, bilimsel konularda tartışma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Dersin öğretim üyesi tarafından anlatılacak ilk 6 hafta sonunda, dönem başında belirlenen konular üzerinde öğrenci sunumları dönemin son 6 haftasında gerçekleştirilecektir. Grup ve/veya bireylerin hangi hafta sunum yapacağı dönem başında belirlenecektir.
2. Ödev çalışmaları, yüksek lisans programına ilgili akademik yılda kayıt yaptıran öğrencilerin sayısına göre grup veya bireysel ödev olarak verilebilir.
3. Ödevlerde çalıntı ve intihal olması halinde, ilgili disiplin cezaları uygulanır.
4. Öğrenciler, sunumlarından önce raporlarını teslim etmeli

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ocal.usta@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 9 9
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Ödev Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1454334455
ÖK.2454543344
ÖK.3543345554
ÖK.4454554454
ÖK.5454454445